کد مطلب: ۳۱۹۰۳۴

مصری:

کاهش شکاف قیمتی ارز نیمایی و آزاد

کاهش شکاف قیمتی ارز نیمایی و آزاد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی در یک ماهه گذشته بدون اینکه ارز زیادی به بازار تزریق کند، قیمت‌ها را کنترل کرد که این مداخله در بازار مثبت بود.

عبدالرضا مصری با بیان اینکه ورود ارز به کشور مثل نفس واجب است، اظهار داشت: متاسفانه دولت در مقطعی صرافی‌ ها را بست و با این کار بار ارزی را بر روی ارز ۴۲۰۰ تومانی انداختیم که متاسفانه چون بازار و صرافی‌ها را بستیم و تمام مراودات را به هم ریختیم فاصله بین ارز نیما و بازار زیاد شد.

به گزارش تجارت‌‌نیوز،مصری افزود: بازار نیما با بازار آزاد تفاوت دارد و صادرکننده‌ای که می‌بیند حمایتی نیست و کالایش را در اینطور مواقع می‌تواند صادر کند و ریال بیشتری بگیرد طبیعتا علاقمند است که ارز خود را به قیمت بازار بفروشد تا اینکه در اختیار نیما قرار بگیرد و نیما ۸ یا ۱۰ هزار تومان بدهد، بنابراین باید شکاف قیمتی این دو بازار را کم کنیم که صادرکننده دنبال این نباشد که ارز خود را به بازار بدهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: به دولت گفتیم که ارز را به صورت شناور مدیریت کنید، اگر ما بتوانیم قدرتی داشته باشیم که تزریق ما به بازار ارز آزاد افزایش پیدا کند و فاصله بین نیما و بازار آزاد را کاهش بدهیم نقطه موفقیت ماست در غیر اینصورت الان همه تلاش را باید برای نیما انجام دهیم.

مصری یادآور شد: در ابتدای سال اولین اتفاقی که افتاد صرافی‌ها و بازار آزاد را بستند و با این اقدام راه نفس را نیز بستیم که از روز اول مجلس مخالف این سیاست بود اما خوشبختانه دیدیم که دولت پذیرفت که صرافی‌ها باز باشد و وقتی جریان دو طرفه شد جهش قیمتی که به شدت به جلو می‌رفت، بلافاصله مهار شد.

وی تصریح کرد: در یک ماهه گذشته بدون اینکه ارز زیادی به بازار تزریق شود، هم قیمت‌ها کنترل شد و هم شیب به پایین پیدا کرد که به نظرم اگر قدرتی داشته باشیم که در بازار مداخله کنیم مثبت است و قیمت نیما را به بازار آزاد نزدیک می‌کنیم.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.