کد مطلب: ۱۶۹۳۰۷

کاهش قیمت بلیت هوایی اربعین تا ۴۳۰ هزار تومان

کاهش قیمت بلیت هوایی اربعین تا ۴۳۰ هزار تومان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی ایرلاین‌های ایرانی برای ارائه خدمات حداکثری به زائران حسینی، قیمت بلیت پروازهای اربعین نه تنها افزایش نیافته که حتی در برخی از پروازها پایین نیز آمده است.

مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواپیمایی نرخ بلیت پروازهای تهران به نجف و بغداد برای ایام اربعین به شکل مصوب و برای پروازهای رفت و برگشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به اینکه هنوز ظرفیت برخی پروازها پر نشده است، در حال حاضر نرخ بعضی از این بلیت‌ها تا یک میلیون تومان نیز کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در پروازهای یکطرفه نیز این کاهش نرخ به چشم می‌خورد و در حال حاضر تعدادی از پروازهای یک‌طرفه به نجف و بغداد با قیمت کمتر از ۶۰۰ هزار تومان و حتی در بعضی برنامه‌های پروازی به ۴۳۰ هزار تومان برای هر نفر رسیده است.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های ایرانی تا زمانی که ظرفیت پروازها باقی باشد، با نرخی که مدنظر زائران عتبات عالیات است، مسافرا ن را جابه‌جا می‌کنند و این کاهش نرخ نشان می‌دهد که شرکت‌های ایرانی تمام توان خود را برای مدیریت این پروازها به کار بسته‌اند.

اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت مذاکره با فرودگاه نجف برای کاهش نرخ خدمات فرودگاهی در این شهر نیز توضیح داد: در حال حاضر هیاتی از مدیران سازمان هواپیمایی در عراق مستقر هستند تا ضمن مدیریت پروازهای برگشت به ایران شرایط زائران ایرانی را بهبود بخشند. هر چند هدف اصلی این هیات مذاکره برای کاهش نرخ خدمات نیست اما این انتظار وجود دارد که در جریان این سفر مسائل باقی مانده از گذشته نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون فرودگاه نجف همکاری عملی برای کاهش نرخ سوخت و خدمات فرودگاهی با ما نداشته اما امیدواریم این مذاکرات در آینده نزدیک نتیجه‌بخش شود زیرا شرایط فعلی برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی بسیار دشوار و غیرقابل تحمل است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.