کد مطلب: ۱۵۹۰۳۰

کاهش قیمت دلار با سفر روحانی به آمریکا

کاهش قیمت دلار با سفر روحانی به آمریکا

تعدادی از فعالان بازار ارز اظهار داشتند که چون رییس‌جمهور کشورمان امروز به آمریکا سفر کرد دلار کمی ارزان شده است.

فعالان بازار ارز مهم‌ترین علت کاهش قیمت دلار در بازار آزاد را سفر رییس‌جمهوری به امریکا اعلام کرده و می گویند: معمولا در این سفرها قیمت دلار کم و زیاد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ دلار که چند هفته‌ایست مدار صعودی را طی می‌کند امروز سیر نزولی را پیش‌گرفته و به قیمت زیر 3900 تومان اُفت کرد. به‌نحوی‌که هم‌اکنون قیمت فروش این ارز در تابلوی صرافی‌ها 3898 تومان درج شده است.

تعدادی از فعالان بازار ارز که سال‌هاست در خیابان فردوسی مشغول فعالیت هستند درباره علت ارزان شدن نرخ دلار به خبرنگار ما گفتند: چون رییس‌جمهور کشورمان امروز به امریکا سفر کرد دلار کمی ارزان شد.

یکی از این افراد تاکید می‌کند: هر بار سفری بین سران ایرانی و کشورهای خارجی به‌ویژه آمریکا انجام می‌شود باعث کم و زیاد شدن قیمت ها در بازار ارز می‌شود.

وی با بیان این‌که ارز به میزان کافی در بازار موجود است می‌گوید: البته برای مردم عادی شاید ملاک ارزانی و گرانی دلار در حدود قیمتی 200-300 تومان باشد ولی برای بازاری‌ها که معاملات کلان دارند تغییر 7-8 تومانی قیمت‌ها هم تاثیر زیادی در معاملاتشان دارد.

یکی از صراف‌های خیابان فردوسی از روان بودن خرید و فروش ارز در بازار می گوید و تاکید می‌کند که البته میزان خرید و فروش مانند سابق نیست و کم شده است.

وی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در معاملات دلار و افزایش قیمت این ارز هم گفت: منبع اصلی کم و زیاد شدن قیمت‌ها، بانک مرکزی است و هیچ‌وقت مردم عادی نقشی در گران و ارزان شدن دلار نداشتند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.