کد مطلب: ۳۹۹۱۳۶

کاهش قیمت طلا برای چهارمین روز متوالی

کاهش قیمت طلا برای چهارمین روز متوالی

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ریسک پذیری سرمایه‌گذاران که تقاضا برای خرید دارایی‌های ارزشمند شامل این فلز زرد را محدود کرد، برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ریسک پذیری سرمایه‌گذاران که تقاضا برای خرید دارایی‌های ارزشمند شامل این فلز زرد را محدود کرد، برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴۹۰ دلار و ۴۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۴۸۶ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین حد از ۱۳ اوت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۹۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

قیمت طلا از چهارم سپتامبر که به رکورد ۱۵۵۷ دلار صعود کرده بود، حدود پنج درصد ریزش داشته است.

آماری که اوایل روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده چین ۲.۸ درصد در اوت رشد کرده که بالاتر از انتظارات بوده است در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده کمتر از حد پیش‌بینی شده، رشد منفی داشت.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت «سی‌ام‌سی مارکتس» اظهار کرد که این آمار بهتر از حد مطلوب ممکن است نشان دهد تاثیرات جنگ تجاری آمریکا و چین آن طور که تصور می‌رفت، شدید نبوده است. وی در ادامه افزود: اگر طلا قیمت ۱۴۹۰ دلار را حفظ کند، در این سطح ثابت خواهد ماند اما روند کوتاه مدت طلا نزولی است. اگر طلا به ۱۴۸۰ دلار سقوط کند ممکن است تا سطح ۱۴۲۵ دلار عقب‌نشینی کند.

جنگ جهانی میان آمریکا و چین از زمانی که بیش از یک سال پیش آغاز شد، بازارهای جهانی را ملتهب کرده و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته است.

با این حال بازارها از تصمیم دو کشور برای برگزاری مذاکرات تجاری در اوایل ماه آینده در واشنگتن دلگرم شده‌اند.

در این بین، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه اظهار کرد تهدید رکود را مشاهده نمی‌کند و انتظار دارد سال مثبتی پیش روی اقتصاد آمریکا باشد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا برای مشاهده تصمیم سیاست پولی این بانک هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی بسته محرک مالی جدیدی تصویب کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا هفته آینده نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۳۳ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری به ۱۵۴۱ دلار و ۹۹ سنت رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.