کد مطلب: ۳۹۸۵۴۵

نظرسنجی کیتکو ۶ سپتامبر؛ خوش‌بینی به بازار طلا علی‌رغم افت قیمت

نظرسنجی کیتکو 6 سپتامبر؛ خوش‌بینی به بازار طلا علی‌رغم افت قیمت

علی‌رغم دومین هفته نزولی برای بازار جهانی طلا، بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند.

قیمت جهانی طلا که تحت تاثیر افزایش امیدها برای ازسرگیری مذاکرات تجاری از یک‌سو و انتشار آمارهای اقتصادی نسبتا خوب در آمریکا از سوی دیگر در هفته‌های اخیر کاهش یافته بود، در معاملات روز گذشته اندکی بهبود یافت. گزارش‌ها نشان می‌دهد تمایل سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک بار دیگر افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر اونس طلا در معاملات روز گذشته با قیمت هزار و 506 دلار و 24 معامله شد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، در حالی که سرمایه‌گذاران مین‌استریت به دلیل نااطمینانی‌ها در جهان و احتمال تداوم کاهش نرخ بهره در آمریکا به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین هستند، برخی تحلیلگران وال‌استریت نسبت به چشم‌انداز بازار این فلز گرانبها ابراز بدبینی کرده‌اند.

به گفته‌ کوین گریدی، مدیرعامل شرکت فونیکس فیوچرز، اگرچه بازار طلا در حال حاضر عالی به نظر نمی‌رسد اما احتمال ادامه روند صعودی در بلندمدت همچنان وجود دارد؛ چرا که هنوز اخبار بسیار مهمی از جمله کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو در راه است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ششم سپتامبر منتشر شده، در حالی که فروش طلا از سوی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران افزایش یافته اما تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند.

در این نظرسنجی، 15 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر معادل 60 درصد، افزایش قیمت و سه نفر معادل 20 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین سه نفر معادل 20 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان هزار و 164 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 679 رای‌دهنده، معادل 58 درصد افزایش قیمت طلا و 287 نفر، معادل 25 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 198 رای‌دهنده یا 17 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت انتظار داشتند شاهد قیمت‌های بالاتری باشند. در حالی که تعداد تحلیلگران خوش‌بین و بدبین وال‌استریت مساوی بود.

اگرچه بازار طلا دومین هفته نزولی خود را پشت سر گذاشت، اما در معاملات روز جمعه پس از آنکه داده‌های اقتصادی آمریکا منتشر شد بار دیگر افزایش یافت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد آمریکا در ماه آگوست کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده شغل ایجاد کرده است.

از آنجا که قیمت طلا سطح حمایتی هزار و 500 دلار را حفظ کرده، علی‌رغم کاهش قیمت، خوش‌بینی‌ها به این بازار همچنان پابرجاست.

به گفته آدام باتن، تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو، اشتیاق مدیران صندوق‌ها و خرده‌فروشان برای طلا به‌وضوح احساس می‌شود.

ریچارد بیکر سردبیر نشریه اورکا ماینر هم معتقد است، بهبود قیمت در معاملات روز جمعه نشان می‌دهد که تقاضا برای دارایی‌های امن همچنان به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی و مناقشات تجاری ادامه دارد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی که در هفته‌های قبل در مورد آینده کوتاه‌مدت این بازار ابراز بدبینی کرده بود، در نظرسنجی اخیر هیچ نظری در این زمینه ارائه نداده است.

به گفته او، تنش‌های ژئوپلیتیک از یک‌سو و سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی از سوی دیگر همچنان به قوت خود باقی است. به همین دلیل هرگونه کاهش قیمت موقتی خواهد بود.
با این حال، همه تحلیلگران نسبت به آینده طلا خوش‌بین نیستند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.