کد مطلب: ۲۷۸۸۶۴

کاهش قیمت نفت در پی هشدار گروه ۲۰

کاهش قیمت نفت در پی هشدار گروه ۲۰

قیمت نفت روز دوشنبه در پی نگرانی‌های فزاینده نسبت به احتمال ضعیف شدن تقاضا به دلیل احتمال کندی رشد اقتصادی جهانی کاهش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۰ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۹۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هشت سنت یا ۰.۱ درصد کاهش T به ۶۸.۱۸ دلار در هر بشکه رسید.

وزیران دارایی و روسای بانک مرکزی گروه ۲۰ در پایان دیدارشان در بوینس آیرس خواستار گفت‌وگوی بیشتر برای جلوگیری از آسیب دیدن رشد اقتصادی بر اثر تنش‌های تجاری و ژئوپلیتیکی شدند. این رهبران مالی در بیانیه‌ای اعلام کردند رشد اقتصادی جهانی استوار مانده و بیکاری در پایین‌ترین حد خود در یک دهه اخیر قرار دارد. با این‌همه رشد اقتصادی اخیرا چندان یکپارچه نبوده و ریسک‌های نزولی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت افزایش یافته است.

این صحبت‌ها به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین مطرح می‌شود که دو اقتصاد بزرگ جهان هستند و تاکنون روی کالاهای یکدیگر به ارزش ۳۴ میلیارد دلار تعرفه وضع کرده‌اند.

به گفته گِرگ مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی تریدر"، تاثیر جنگ تجاری و این‌ حقیقت که ترامپ و دولتش نسبت به ادامه این روند جدی هستند، سرانجام توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازارهای نفت و سایر بازارهای مالی را به خود جلب کرده است.

رشد اقتصادی و رشد تقاضا برای نفت ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، زیرا توسعه اقتصادها از مصرف نفت برای تجارت و سفر پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت بیکرهیوز نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری نفت را پنج حلقه کاهش داده و به ۸۵۸ حلقه رساندند که بالاترین میزان کاهش از ماه مارس بود.

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا که معیاری برای سنجش تولید آتی است همچنان بسیار بالاتر از ۷۶۴ حلقه در مدت مشابه سال گذشته است، زیرا شرکت‌های انرژی با انتظار برای بالارفتن قیمت‌های نفت در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال‌های پیش، تولیدشان را افزایش داده اند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.