کد مطلب: ۶۶۵۹۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش مراجعه مردم به آرایشگاه‌ها/ استقبال از کارآموزان برای اصلاح رایگان مو!

کاهش مراجعه مردم به آرایشگاه‌ها/ استقبال از کارآموزان برای اصلاح رایگان مو!

با کاهش قدرت خرید مردم در سال جاری آرایشگران از کاهش تعداد مراجعه مشتریان به آرایشگاه‌ها خبر می‌دهند. گویا با افزایش هزینه‌های جاری، سالن‌های زیبایی چاره‌ای جز بالابردن قیمت خدمات خود نداشته‌اند. مراجعه به کارآموزانی که خدمات رایگانی می‌پردازند آخرین راهکار برخی شهروندان برای اصلاح مو است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزایش هزینه‌های جاری آرایشگاه‌ها و البته رشد حدود ۲۰ درصدی قیمت لوازم آرایشی با شروع سال جدید، برخی آرایشگران از کاهش تعداد مراجعه مشتریان خود خبر می‌دهند.

افزایش قیمت لوازم آرایشی به مساله‌ای دو سر باخت برای آرایشگران و مشتریان تبدیل شده است. چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد شهروندان کمتر به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و آرایشگران هم به دلیل از دست دادن مشتریان خود درآمد کمتری دارند.

فعالان این بازار خدماتی می‌گویند با توجه به افزایش هزینه کالاهای اساسی، دیگر پولی برای مراجعه به آرایشگاه‌ها باقی نمی‌ماند. برخی از شهروندان هم ترجیح می‌دهند برای دریافت خدمات رایگان این ریسک را بپذیرند که زیبایی خود را به دست کارآموزان بسپارند.

مراجعه به آرایشگاه‌ها با حقوق ۲ ماه

دریافت خدماتی مانند رنگ، کراتینه و … که ارزش‌افزوده نسبتا بالایی دارند، دیگر برای برخی افراد دست‌نیافتنی است. چنان‌که برخی از مشتریان آرایشگاه‌ها می‌گویند برای دریافت این خدمات باید حداقل حقوق دو ماه خود را پس‌انداز کنند.

این وضعیت برای برخی از آرایشگاه‌های خاص در شمال تهران یا برخی از شهرهای شمالی به‌مراتب وخیم‌تر است. آن‌ها با تبلیغاتی نظیر آرایش مو و صورت فلان بازیگر و فوتبالیست برای خود اسم و رسمی راه انداخته‌اند. گرچه اکنون برخی به دنبال آرایشگاه‌های ارزان و رایگان هستند، اما برخی هم از آن طرف بوم افتاده‌اند، برای استفاده از خدمات آرایشگاه‌های خاص هفته‌ها در نوبت می‌ایستند.

اما اکنون پرسش این است که چرا آرایشگاه‌ها که هزینه چندانی ندارند، در سال جاری افزایش قیمت قابل‌توجهی داشتند؟

مدیر یک آرایشگاه زنانه در تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نباید تصور کرد که آرایشگاه‌ها هیچ هزینه‌ای ندارند. اتفاقاً مواد مورد نیاز برای خدمات آرایشگاهی اکثرا خارجی هستند و باید وارد شوند. با توجه به نوسانات نرخ ارز، این مواد نیز افزایش قیمت قابل‌توجهی داشته‌اند.

۲۰ درصد مشتریان دیگر مراجعه‌ای ندارند

او درباره کاهش تعداد مشتریان توضیح داد: برخی از مشتریان به دنبال کیفیت بالا و خدمات خاص هستند. به همین خاطر همچنان شاهد حضور پررنگ آن‌ها در آرایشگاه‌ها دارند. این افراد حتی گاهی از نیازهای اولیه خود می‌زنند که از مدل‌های روز عقب نمانند. در مقابل اما عده‌ای از مشتریان قدیمی هم در سال جاری مراجعه‌ای نداشته‌اند. شاید بتوان گفت که در سال جاری تعداد مراجعات حدود ۲۰ درصد افت داشت.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که بیشتر این مشتریان آرایشگاه‌های دورتری پیدا کرده‌اند که ارزان‌تر هستند. در واقع این افراد ترجیح می‌دهند که هزینه‌های رفت و آمد را بپردازند، اما خدمات زیبایی هم برایشان ارزان تمام شود.

یک آرایشگر مردانه نیز با تائید افت ۲۰ درصدی مراجعه مشتریان به تجارت‌نیوز گفت: مشتریانی هم که مانده‌اند تعداد مراجعه کمتری نسبت به سال‌های گذشته دارند. به‌عنوان مثال اگر یک مشتری پارسال ماهانه دو بار مراجعه می‌کرد، امسال هر ماه یک بار او را می‌بینیم.

او افزود: اگر یک مشتری به دنبال کیفیت و یا خدمات خاص باشد، حتما به سراغ آرایشگر مورد اطمینانش می‌رود. برای خدمات معمولی، مانند اصلاح ساده مو اما ماجرا فرق می‌کند. آن‌ها به جایی می‌روند که قیمت کمتری دارد.

وی عنوان کرد: گرچه تا اوایل سال گذشته مدل رایگان برای کارآموزان آرایشگاه‌ها کم پیدا می‌شد، اما با توجه به قیمت‌ها کنونی از برخی همکارانمان شنیده‌ایم که دیگر مشکلی در پیداکردن مدل رایگان ندارند. این به معنای افزایش تمایل مردم به دریافت خدمات رایگان اصلاح مو توسط کارآموزان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر صفحه کسب‌وکار تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کجا افت ۲۰درصدی داشته؟!!! برعکس ۲۰درصد فعالیت داره، ۸۰درصد افت داشته
    خیلی از آرایشگاه ها سال جدید، بخاطر عدم درآمد مجبور به تعطیلی شدن… مردم نه دیگه دل و دماغ آرایشگاه رفتن دارن نه پولشو…

  • یاشار

    واقعا متاسفم به خاطر این وضعی که درست کردن برای مردم

  • هستی

    من خودم دیگه دارم موهای شوهرم و میزنم تازه بهتر از آرایشگرها هم میزنم

  • ش

    من دوساله هرچی که داشتم دادم وسیله خریدم برای آرایشگری بازارووضعیت اقتصادی رادیدم مجبورم کل وسایل روبفروشمشون کرایه ورهن مغازه خیلی بالارفته وسیله گرون شده شغل آرایشگری به دلیل بیکاری اینقدرزیاد شده تعدادشون..غیرقابل باوره…ومردم دیگه آرایشگری نمیان مثل گذشته ومشتری به شدت کم شده مخصوصاتوشهرهای کوچیک که دیگه تاسف اوره وضعیت جوون ازهرراهی که بره به دربسته میخوره موندم چیکارکنم.

  • ناشناس

    من که خودم روز به. روز ناامیدیم بیشتر میشه آحه این چه وضعیتی چرا اینقدر گرونی بخدا دیگه بریدیم