کد مطلب: ۱۹۰۵۵۲

کاهش هزینه حمل بار در کریدور شمال-جنوب

کاهش هزینه حمل بار در کریدور شمال-جنوب

دبیر نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و حمل‌ونقل کشور گفت: با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، هزینه‌های حمل کالا از بندرعباس به شمال اروپا و روسیه در این کریدور 30 درصد کاهش می‌یابد.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و حمل‌ونقل کشور گفت: با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، هزینه‌های حمل کالا از بندرعباس به شمال اروپا و روسیه در این کریدور 30 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آزاده مستعانی روز یکشنبه در سخنانی افزود: کریدورشمال-جنوب یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی برای حمل کالا از بندرعباس به کشورهای آسیای میانه و کشورهای منطقه است و زمان حمل بار در این مسیر ترانزیتی نسبت به مسیرهای سنتی از نظر مسافت 40 درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون کشورهای منطقه در مسیر این کریدور با تشکیل اتحادیه‌ها و انعقاد قراردادهای همکاری در رقابتی همه‌‌جانبه برای توسعه و تجهیز بنادر، جاده‌ها، ترمینال و مسیرهای ریلی خود برنامه‌ریزی مناسبی دارند و در این راستا برنامه‌ریزی ما برای تقویت صنعت لجستیک در بندرعباس شرایط مناسبی را برای استفاده از این ظرفیت مهم صنعت حمل‌ونقل به وجود می‌آورد.

مستعانی در ادامه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و حمل‌ونقل (دریایی، زمینی، ریلی، هوایی) و خدمات و تجهیزات وابسته در روزهای 23 تا 26 بهمن‌ماه سال جاری در بندرعباس خبر داد و گفت: معرفی توانمندی‌های لجستیکی و صنعت حمل‌ونقل کشور در تولید دانش در راستای اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای مهم این همایش است.

وی، شناسایی ظرفیت‌های حوزه‌های لجستیک و مدیریت زنجیره تامین در صنعت حمل‌ونقل و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود در این حوزه برای ایجاد اشتغالزایی و کارآفرینی را از مهم‌ترین محورهای دیگر این همایش در بندرعباس اعلام کرد.

مستعانی، پیگیری ایجاد ساختار مدیریت لجستیک در سطح ملی، حمایت از شکل‌گیری مراکز لجستیکی منطقه‌ای در حاشیه بنادر و کلان‌شهرها و کاهش هزینه‌های لجستیک در سطح خرد و کلان در نظام توزیع کشور را از مهمترین مزیت‌های توسعه صنعت لجستیک در کشور اعلام کرد.

به گفته وی، دراین همایش فعالان لجستیک کشور آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز دنیا در این حوزه به‌خصوص در بخش‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل کشور را عرضه می‌کنند تا از ظرفیت‌های بنادر کشور با رویکرد صادرات محصولات (غیرنفتی) به سایر کشورهای جهان استفاده شود.

از دبیرخانه این نمایشگاه، با حضور دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف حمل‌ونقل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی نمایشگاه بین‌المللی لجستیک، حمل‌ونقل و خدمات و تجهیزات وابسته روزهای 23 و تا 26 بهمن‌ماه سال جاری در بندرعباس برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.