کد مطلب: ۷۱۲۲۱۶

کاهش ۹۸ درصدی اسقاط خودرو در دولت قبل

کاهش ۹۸ درصدی اسقاط خودرو در دولت قبل

آمارها نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۳ تعداد ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در ایران از رده خارج شده است. این تعداد در برخی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ بین ۲۲۰ تا ۲۶۰ هزار دستگاه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارها نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۳ تعداد ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در ایران از رده خارج شده است. این تعداد در برخی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ بین ۲۲۰ تا ۲۶۰ هزار دستگاه بوده است.

به نقل از نود اقتصادی، در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نیز بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو از رده خارج شده است اما در سال‌های اخیر این تعداد به ۵ تا ۶/۵ هزار دستگاه در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ رسیده و برای سال ۱۴۰۰ نیز آماری اعلام نشده است.

کاهش ۹۸ درصدی اسقاط خودرو از سال‌های ۱۳۹۳ تاکنون درحالی است که براساس آمارها؛ درحال حاضر تعداد ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار خودروی فرسوده در کشور در تردد هستند. از این تعداد، یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۴۸ دستگاه خودرو سواری، ۱۳۸ هزار و ۲۲۹ دستگاه وانت، ۸۲ هزار و ۸۴۷ دستگاه تاکسی، ۶۷۶۸ دستگاه اتوبوس شهری، ۱۵ هزار و ۷۳۰ دستگاه مینی بوس، ۶۲ هزار و ۳۷۰ دستگاه کامیونت، ۸۴ هزار و ۳۴۲ دستگاه کامیون و ۴۲ هزار و ۴۷۴ دستگاه انواع کشنده یا تریلی است.

قابل ذکر است براساس رویه‌های قبلی، به ازای تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو، باید ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو از رده خارج شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.