کد مطلب: ۴۷۵۲۱۹

چرا حمایت حقوقی‌های بورس جوابگو نبود؟ / صف‌ فروش ۱۵ هزار میلیارد تومانی

چرا حمایت حقوقی‌های بورس جوابگو نبود؟ / صف‌ فروش 15 هزار میلیارد تومانی

با وجود حمایت‌های دو روز اخیر حقوقی‌ها از بازار سهام شروع معاملات امروز بر خلاف پیش‌بینی‌ها با فشار عرضه همراه بود و شاخص کل بیش از 2.5 درصد ریزش کرد و دو نماد شستا و خودرو به دلیل افشای اطلاعات متوقف شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با شروع معاملات امروز دو نماد بزرگ شستا و خودرو به دلیل افشای اطلاعات نوع الف متوقف شدند.

نماد خودرو به علت افشای اطلاعات با اهمیت مبنی بر افزایش قیمت محصولات، متوقف شد. وحید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی علت توقف نماد شستا را انتشار اطلاعات با اهمیتی دانست که هنوز منتشر نشده اما به زودی بر روی سامانه کدال منتشر خواهد شد.

کاهش شدید حجم معاملات

تا این لحظه ارزش معاملات به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ ارزش معاملات در گروه‌هایی مانند فلزات اساسی که در روزهای گذشته بالا بود نیز در روز جاری افت کرده است.

فلزات اساسی، بانک‌ها و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معاملات 519 میلیارد تومان، 448 میلیارد تومان و 299 میلیارد تومان بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

همچنین از حدود 570 نماد فعال در بازار تقریبا 490 سهم با افزایش عرضه صف فروش شده‌اند و ارزش صف‌‌های فروش بیش از 15 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهنام

    چراشو شما باید بگین. فقط یه چرا اولش زدین ولی نگفتین چرا .

  • ملت

    دلارهای برگشتی را فعلا مانند سهام دولتی به مردم بفروشید بعد از اینکه دلارها را فروختید حالا با پایین اوردن قیمت دلار همانند سهام در قیمت پایین بخرید.
    تدبیر دولت=گرسنه نگه داشتن ملت(خالی کردن جیب مردم )

  • ناشناس

    دوستی نوشته بود اقتصاد ایران مثل ونزوئلا میشه این چه حرفیه همین اقتصاد فعلی ایران 100 بار قدرتمند تر از ونزوئلا هست شاخص به زودی بر میگردد و این روزها خاطره میشوند بازار بورس با توجه به بازارهای موازی طلا و مسکن و ماشین افت زیادی داشته بازار بورس تا همین جا 100 درصد سود به سهامدارانش بدهکار است که به زودی همه را جبران خواهد کرد فقط باید از صفهای فروش خارج شویم و آتیش به مالمان نزنیم بازار مجبور است برگردد دولت مجبور است از بازار حمایت کند اینقدر نترسیم و آرام بگیریم تا همه چی درست شود

  • سوته دلان

    خوبتون بشه اخه آدم عاقل چند بار باید از یه جا گزیده بشه و باز عبرت نگیره چه زود یادتون رفت شل کن سفت کن قیمت دلار رو این هم مثل همونه اصلا هر چی یه سرش به دولت وصل باشه قابل اعتماد نیست

    • ناشناس

      موقعه ای که ازخواب بیدار میشدین بازار سبز سبز بود چرا یادتون نمیاد ها؟؟

  • سوته دلان

    آدم باید عقلش رو به کار بندازه با کارخونه های ورشکسته و اقتصاد تحریم شده و تجارت خارجی قفل شده بورس چی؟ کشک چی؟

  • ناشناس

    اگه همتون تشریف نبرید صف فروش و بزارید سهام رشد کنه بعد بفروشید این اتفاقا نمی افته ..

  • ناشناس

    خدا از سر تقصیرتون نگذره مگه این ملت چه گناهی کردن که این همه بلا سر مردم میارید؟

  • مندل

    حد اقل دامنه نوسانو دو کنند

  • قلندر

    یادتون بیاد روزی رو که دلار 19 هزار نومان بود بعد یک هفته ای همه رفتن تو صف فروش دلاراشون دولت هم به بانک مرکزی اعلام کرد که بانکها موظف هستندکه دلار رو از مردم 8 هزار تومن بخرن الا ن یک سال از اون قضیه گذشت نظرتون در مورد قیمت دلار امروز چیه؟بازی این روزای بازار بورس دقیقا همینه.

  • کارشناس ارشد بورس

    پیشنهاد میکنم استثنا قانونی وصف کنید که فروش سهام از صفر تا پنج درصد مثبت باشه و هیچ کس نتونه تو منفی بفروش ه برای ده روز بعد بازار مثبت میشه