خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۱۶۴۵

موردی از کرونای آفریقایی در ایران گزارش نشده است

موردی از کرونای آفریقایی در ایران گزارش نشده است

وزیر بهداشت بیان کرد: تا امروز موردی از ویروس جهش یافته جدید در ایران گزارش نشده است و ستاد کرونا روز قبل ورود از شش کشور را به ایران ممنوع کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت بیان کرد: پنج‌شنبه صبح وزیر بهداشت آفریقای جنوبی از شناسایی سویه جدید کرونا خبر داد که قابلیت انتشار بالایی دارد و جهش‌های آن بسیار زیاد است. موضوعی که باعث نگرانی دنیا است این موضوع است که این سویه جدید واکسن گریز باشد. سازمان جهانی بهداشت موضع گرفت و برخی کشورها ورود از کشورهای آلوده را ممنوع کردند. ما هم به دنبال رصد ویروس هستیم.

عین اللهی بیان کرد: تا امروز موردی از ویروس جهش یافته جدید در ایران گزارش نشده است و ستاد کرونا روز قبل ورود از شش کشور را به ایران ممنوع کرد. باید بر مبادی ورودی کشور نظارت کنیم. دیشب بازدیدی از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتیم و تمهیدات لازم دیده شد. مردم باید مراقبت کنند تا گرفتار بیماری نشویم و فکر نکنند کرونا تمام شده است؛ چون وضعیت کشور ما بعد از ۹ ماه خوب شده است و امیدواریم این وضعیت پایدار بماند.

او تاکید کرد: در آفریقای جنوبی ٢۶ درصد مردم واکسینه شده‌اند و البته اثر واکسن‌ها بر سویه جدید اعلام نشده است و هنوز برای اعلام آن زود است. توصیه ما این است مردمی که واکسن نزدند به سرعت اقدام کنند.

عین‌اللهی در ادامه بیان کرد: آنتی بادی بدن شش ماه بعد از تزریق دز دوم کم می‌شود و کمیته علمی ما چهار ماه بعد از دز دوم، تزریق دز سوم را توصیه کرده است که تاکنون نزدیک یک میلیون دز سوم واکسن تزریق شده است و از مردم درخواست داریم واکسن‌های خود را به موقع تزریق کنند و اگر کرونا ادامه پیدا کند واکسن کرونا مانند واکسن آنفلوآنزا باید سالانه تزریق شود.

وی درخصوص پیش خرید از واکسن‌های داخلی کرونا نیز بیان کرد: سیاست ما حمایت از تولید داخل است اما ما نمی‌توانستم زمان را از دست دهیم و برای همین واکسن وارد کردیم. با توجه به نامشخص بودن شرایط کرونا، تولید داخل این اطمینان را به ما می‌دهد که در آینده با چالش مواجه نشویم و مقرر شده است که واکسن‌های داخلی را پیش خرید کنیم. ستاد کرونا مجوز صادرات ٢٠ درصد تولید داخل را به واکسن سازان داخلی داده است و هیچ کدام از واکسن سازان داخلی که به تایید رسیدند به ما اعلام نکرده اند که تولید را متوقف کرده‌اند و ما حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین درباره ارز دارو گفت: تاکنون ٢ میلیارد ارز ترجیحی برای دارو گرفته‌ایم و پیگیریم که مابقی ارز را تخصیص دهیم و نظر ما این است که ما مجبور به استفاده از ارز ترجیحی هستیم در غیراین صورت قیمت داروها افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابببب

    فقط خدا میدونه چه بلایی سر مردم میارید خودش آگاه و از دل ها هم آگاه است نگران نباشید دوستان اینها ویروس آفریقایی را آورده اند خدا بزرگ و مهربان خودش کمک کنه