کد مطلب: ۴۳۷۱۸۸

کرونا در امریکا / ترامپ «وضعیت اضطرار ملی» اعلام کرد

کرونا در امریکا / ترامپ «وضعیت اضطرار ملی» اعلام کرد

رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه به دلیل گسترش ویروس کرونا وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.

با اعلام این وضعیت، مسیر استفاده از ۵۰ میلیارد دلار بودجه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باز خواهد شد.

ترامپ علاوه بر این اختیارات گسترده‌ای به «الکس آذار»، وزیر بهداشت آمریکا اعطا کرد و گفت که او اکنون می‌تواند برخی از مفاد قانونی را نادیده گرفته و به پزشکان و بیمارستان‌ها اختیار عمل بیشتری برای مقابله با کرونا بدهد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت برخی قواعد قانونی را معلق می‌کند تا به بیمارستان‌ها اجازه دهد «هر طور می‌خواهند عمل کنند.»

ترامپ گفت: «من رسماً اعلام وضعیت فوق‌العاده می‌کنم؛ دو عبارتی که بسیار بزرگ هستند [را به کار بردم]. تمامی ایالت‌ها را ملزم می‌کنم مراکزی برای عملیات‌های فوق‌العاده راه‌اندازی کنند و این دستور فوراً لازم‌الاجرا است.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «این هم می‌گذرد، از آن عبور می‌کنیم و ما به خاطر آن از این هم قوی‌تر می‌شویم.»

شمار کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند امروز جمعه از مرز ۱۸۰۰ نفر عبور کرده و ۴۱ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

در روزهای گذشته شهرداران و فرمانداران در آمریکا اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری «کووید-۱۹» به کار گرفته‌اند. این اقدامات بر فشارها روی ترامپ برای اقدام متناسب در این راستا افزوده است.

ترامپ در روزهای آغاز بحران شیوع کرونا در آمریکا تلاش کرد آن را کوچک‌نمایی کند و به همین سبب به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. پنهان‌کاری دولت او هم از جمله دیگر عواملی است که انتقادها علیه او را شدت بخشیده است.

پیش از این گزارش شده بود کاخ سفید به مقام‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت آمریکا دستور داده جلساتی که درباره ویروس «کرونا» برگزار می‌شود را محرمانه تلقی کنند.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از چهار مقام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آن را اقدامی غیرمعمول خوانده که اطلاع‌رسانی درباره این ویروس را محدود کرده و در اقدام دولت برای جلوگیری از شیوع آن اخلال ایجاد کرده است.

منابع مورد استناد رویترز می‌گویند از اواسط ماه ژانویه ده‌ها جلسه محرمانه درباره موضوعاتی از جمله میزان آلودگی به ویروس کرونا، مسائل مربوط به قرنطینه و اعمال محدودیت‌های مسافرتی تحت تدابیر امنیتی در یکی از ساختمان‌های «وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا» برگزار شده است.

کارکنان فاقد مجوزهای امنیتی از جمله کارشناسان زیر مجموعه دولت فدرال از حضور در این جلسات که مقام‌های نهادهای مختلف آمریکا در آن شرکت داشته‌اند منع شده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.