کد مطلب: ۴۳۷۰۴۳

بانک مرکزی اعلام کرد:

کدام کسب‌وکارها مشمول سه ماه تعویق اقساط وام شدند؟

کدام کسب‌وکارها مشمول سه ماه تعویق اقساط وام شدند؟

در پی مصوبه شوراي پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب‌وکارهايي که به دليل شرايط ناشي از شيوع ويروس کرونا با مشکلاتي مواجه شده‌اند، مصادیق کسب‌وکارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عناوين بخش‌ها و رسته‌هاي کسب‌وکارهايي که به طور مستقيم از بيماری کرونا دچار بيشترين آسيب شده‌اند و شامل امکان بهره‌مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده‌اند، به شرح زیر است:

۱. مراکز توليد و توزيع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذيرايی، قهوه‌خانه‌ها، اغذيه‌فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخيص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذيرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذيرايی و تفريحی و خدماتی بين‌راهی (و موارد مشابه به تشخيص وزارت ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی)

۳. حمل‌ونقل عمومی مسافر درون‌شهری و برون‌شهری اعم از هوايی، جاده‌ای، ريلی و دريايی

۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

۵. توليد و توزيع پوشاک

۶.توليد و توزيع کيف و کفش

۷. مراکز توزيع آجيل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبميوه

۸. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفريحی

۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

۱۰. مراکز توليد، توزيع و فروش صنايع دستی

گفتنی است مراتب به قيد فوریت به تمامي واحدهاي بانک‏‌ها و مؤسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت دقيق به عمل می‌آيد.

یادآور می‌شود اقساط وام‌های قرض‌الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک‌ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.