کد مطلب: ۲۶۸۸۶۳

کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی تسهیلات گرفتند

کشاورزان خسارت دیده آذربایجان شرقی تسهیلات گرفتند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از پرداخت 680 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده استان ناشی از سرمای دیررس بهار سال جاری خبر داد.

اکبر فتحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان در اثر سرمای دیررس بهاره و بارش تگرگ و جاری شدن سیل و سایر عوامل خطرزا در سال جاری 17 هزار و 860 میلیارد ریال خسارت دید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه در اثر قهر طبیعت و سرمای دیررس بهاره 89 درصد محصولات باغی استان دچار خسارت شد، ادامه داد: کل تسهیلات تخصیصی به استان برای پرداخت به کشاورزان متضرر، مبلغ 1000 میلیارد ریال است که در این راستا 68 درصد این تسهیلات به مبلغ 680 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بلند مدت با بهره کم به 7 هزار و 879 نفر از کشاورزان و بهره برداران خسارت دیده پرداخت شده است.

مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 222 هزار هکتار است که از این میزان 805 هزار هکتار اراضی زیرکشت دیم و 294 هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است.

میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی استان در سال گذشته 5 میلیون و 241 هزار تن است که از این رقم 3.091 میلیون تن به محصولات زراعی، 1.056 میلیون تن به محصولات باغی، 1.089 میلیون تن به محصولات دامی و 4.724 هزار تن به آبزیان اختصاص دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.