کد مطلب: ۱۷۰۹۳۳

کشاورزی کرمانشاه در ابهام زلزله

کشاورزی کرمانشاه در ابهام زلزله

در حالیکه چند روزی از زلزله مهیب و بی‌سابقه کرمانشاه می‌گذرد و آمارهای متعددی از تعداد درگذشتگان، مصدومان و آسیب‌های مالی در بخش‌های مختلف منتشر و به‌روز شده است، کسی در وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی آنچه بر سر بخش کشاورزی و دامی این استان آمده، نیست.

یکشنبه شب بود که در استان کرمانشاه به ویژه شهرهای سرپل ذهاب و قصر شیرین زلزله مهیب و بی‌سابقه‌ای تجربه و همه چیز بر سر مردم این مناطق آوار شد که حاصل آن تاکنون، کشته شدن بیش از ۴۳۲ نفر و مجروح شدن بیش از ۹۳۸۸ نفر از هموطنانمان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی روزهای گذشته علاوه بر اعلام تلفات جانی و مصدومیت، آمارهای متعددی از میزان خسارات و آسیب‌های واردشده به بخش‌های مسکونی، تجاری، معدنی و… این مناطق منتشر و به‌روز شد اما وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان آن تاکنون آمار دقیقی از میزان خسارات وارد شده به بخش کشاورزی استان کرمانشاه به عنوان یکی از مناطق برتر در حوزه تولید انواع محصولات کشاورزی، باغی و دامی ارائه نکرده‌اند.

حال آنکه استان کرمانشاه به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان گندم به عنوان استراتژیک‌ترین محصول کشاورزی و تولیدکننده محصولات زراعی، باغی، دامی و… بسیاری است.

از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر نسبت به برآورد اولیه خسارت وارده به این منطقه آمارها را ارائه دهد تا در صورت تحمیل خسارت، مسئولان دستگاه‌های ذیربط بتوانند بر این اساس برای جبران خسارت‌های وارد شده به کشاورزان کرمانشاهی دست به کار شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.