کد مطلب: ۵۰۴۶۱۵

کشتی توقیف شده کره جنوبی آزاد می‌شود؟

کشتی توقیف شده کره جنوبی آزاد می‌شود؟

وزارت امورخارجه کره‌جنوبی اعلام کرد که یک هیئت دیپلماتیک از این کشور برای رایزنی درباره شناور توقیف شده کره‌ای به تهران سفر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت امورخارجه کره‌جنوبی اعلام کرد که یک هیئت دیپلماتیک از این کشور برای رایزنی درباره شناور توقیف شده کره‌ای به تهران سفر می‌کند. به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دولت کره‌جنوبی قصد دارد یک هیئت دیپلماتیک را برای بررسی موضوع توقیف شناور این کشور در آب‌های خلیج‌فارس توسط نیروهای سپاه به تهران بفرستد.

چوی یانگ سام سخنگوی وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (سه شنبه) در یک نشست خبری گفت: یک هیئت به سرپرستی مدیرکل منطقه خاورمیانه و آفریقا در اسرع وقت در تلاش برای حل‌وفصل مسئله توقیف کشتی کره ای از طریق مذاکره با طرف ایرانی به تهران خواهد رفت.

وی افزود: کو کیانگ سوک مدیرکل امور خاورمیانه و آفریقا در وزارت امورخارجه کره جنوبی این هیئت دیپلماتیک را هدایت خواهد کرد.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه کره جنوبی، همچنین چوی جانگ کان معاون وزیر خارجه این کشور نیز که قرار است روز یک‌شنبه آینده به ایران سفر کند و درباره موضوع کشتی توقیف شده رایزنی خواهد کرد.

برنامه ریزی سفر سه روزه معاون وزیر امورخارجه کره‌جنوبی به تهران پیش از ماجرای این کشتی انجام شده بود که هدف آن رایزنی درباره پول بلوکه شده ایران در حساب های بانکی کره‌ای است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کره‌جنوبی همچنین اظهار داشت: من بر این باورم که موضوعات مشترک زیادی در جریان این سفر میان تهران و سئول مورد رایزنی قرار می گیرد. به طور قطع درباره توقیف کشتی مان نیز رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد.

این وزارت‌خانه از روز گذشته تاکنون تاکید کرده است که تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدگی به موضوع توقیف کشتی کره‌ای در نزدیکی تنگه هرمز در جریان است.

روز گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد که شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح روز دوشنبه به دلیل نقض مکرر پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس متوقف شده است.

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل هفت هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه‌ دستگیر شده در این شناور نیز از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

پیشتر کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی درباره توقیف این شناور گفت: که به همتایانش در ایران واکنش نشان داده و وزارت امور خارجه کره در حال مذاکره با دیپلمات‌ها در تهران و سئول برای حل کردن مسئله است.

منبع:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.