کد مطلب: ۶۵۰۳۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کشتی‌های روسی، سرگردان در بنادر

کشتی‌های روسی، سرگردان در بنادر

کشتی باری حامل سوخت‌های فسیلی که از روسیه آمده بود در بنادر هلند لنگر انداخت اما هیچ کدام از کارکنان این بنادر حاضر به خالی کردن بار آن نشدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارکنان بنادر هلند بار کشتی‌هایی را که از روسیه سوخت آورده‌اند خالی نمی‌کنند. یک روز پس از اینکه کارکنان بندر روتردام هلند از باراندازی کشتی‌های حامل سوخت‌های فسیلی روسی سر باز زدند، کارکنان بندر آمستردام نیز اقدام مشابهی انجام دادند.

به نقل از الجزیره ، روز یکشنبه کشتی سانی لیگر با وزن ۴۲ هزار تن که از بندر پریمورسک روسیه حرکت کرده بود، در بندر آمستردام لنگر انداخت. همزمان شرکت‌های بندری در حال بررسی ورود آن به پایتخت هلند بودند. روز جمعه هم کارگران بندر روتردام از خالی کردن بار این کشتی خودداری کردند.

رئیس شاخه کارگران بندر اتحادیه‌های کارگری هلند گفت: «شب گذشته ما به تمام کارکنان بندر آمستردام اطلاع دادیم که بار این کشتی را خالی نکنند». او در توییتی نوشت که این کشتی وارد بندر آمستردام نخواهد شد.

اتحادیه اروپا از ۲۴ فوریه و از زمان حمله روسیه به اوکراین، طیف وسیعی از تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال کرد. با این حال، نفت و گاز جزء اقدامات تنبیهی نیستند. کارکنان بنادر سوئد نیز این کشتی را رد کردند و پس از آن کشتی به سمت هلند روانه شد.

رئیس اتحادیه کارگران بنادر از کارکنان بنادر سوئدی بابت رد کردن کشتی تشکر کرد و گفت که روسیه می‌خواهد از این طریق مخارج جنگ خود در اوکراین را مدیریت کند. سخنگوی بندر آمستردام گفت که در حال حاضر کشتی در دریای شمالی لنگر انداخته است و برای صدور اجازه برای ورود به آمستردام درخواستی نداده است.

در اصل اگر درخواست رسمی وجود داشته باشد آنها نمی‌توانند از ورود آن جلوگیری کنند زیرا بار این کشتی زیر مجمموعه تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد. ارائه‌دهندگان خدمات دریایی و پایانه بندر نگرانی‌هایی در خصوص ایمنی مربوط به خالی کردن بار این کشتی دارند.

اگر معترضان بخواهند از ورود این بار سوختی جلوگیری کنند می‌تواند وضعیت خطرناکی را به وجود بیاورد. وزیر خارجه هلند گفت که نمی‌توان مانع ورود این کشتی شد اما از کارکنان بنادر حمایت کرد.

آخرین اخبار اقتصادی جهان را در صفحه اقتصاد جهان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    روسیه برای زمستان اروپا نقشه ها داره ،خواهید دید که به چه خفتی می افتند و به ایران و روسیه التماس میکنند که نفت بدهید .

  • ناشناس

    داداش چی زدی دموکراسی!!! دموکراسی کجاست ؟چیه ؟؟ دمکراسی یه نیرنگ برای تسلط جهان سوم . دمکراسی واقعا یه توهم. یه رویاست! دموکراسی توی خود امریکا وجود نداره حتی فرانسه. دموکراسی معنی شده هرچی ما بگیم نه بیشترها بگند. بله بیدار شو از رویا دموکراسی. UN تبدیل میشه به UAN یعنی سازمان ضد ملل. بله

  • ناشناس

    خود زنی اروپاییها

  • ناشناس

    هر محموله و باری شامل قراردادی میشود که بین دو کشور یا شرکتهای تابعه کشورها بسته میشود و چون این ارسالها شامل تحریم نمی‌شده وپس طبق قانون تجارت هرچه کشتی حامل بار بخوابد یا بار آن را تخلیه نکنند مالک بار و ناخدای کشتی می‌توانند خسارت بگیرند .وقتی کارگران برای دولت هلند یا سوئد یا هر کدام از کشورهای اسکاندیناوی برای مواد ضروری کشور تصمیم بگیرند این به معنی دموکراسی و آزادی نیست ..به معنی ضعف آن دولت‌هاست. چند روز دیگر همان کارگران جلوی ناخدا زانو خواهند زد .آمریکا نمی‌تواند منابع انرژی این کشورها را تامین کند چون فقط پانصد هزار تن ذخیره انرژی دارد.آمریکا عمدا میخواهد این کشورها را به فلاکت بیندازد .البته پول هم میدهند ولی ذلالت میخرند..

  • ناشناس

    درود بر پوتین

  • ناشناس

    پوتین فکر میکرد که قلدری جواب میده و با یک حمله درعرض دو روز اکراین و کیف پایتختشو تصرف میکنه و مردم اکراین براش فرش قرمز پهن میکنن اما کور خونده بود مثل موش به تله افتاد و الانم نمیتونه از تله بیرون بیاد

  • ناشناس

    همه بدبختی ها از روسیه است لعنت بهشون

  • محسن

    اوکراین قربانی شد
    اگر این طرحهایی بود که اروپا و ناتو برای روسها در نظر داشت جدای از میزان موفقیت غرب
    پس نگرانی روسها بی دلیل نبوده است
    غربیها خیلی باید ابله باشند که فکر کنند روسیه این سختی ها را پیش بینی نکرده بوده است.
    باید دید پیشگیری چه اندازه به موقع بوده است

  • ناشناس

    تا زمستان زمان برای جای گزین هست می‌توان برنامه ریزی کرد زمان قدرت روس‌ها به چالش
    می کشد

  • ناشناس

    روسیه به خاری بیافته دریا خزر برگرده به خودمون،نمیدونم چرا یهو الکی دریا خزر رو دادن روسیه؟؟؟؟؟!!!!!!!