کد مطلب: ۶۳۰۰۶۰

کشت کدام محصولات کشاورزی ممنوع شد؟

کشت کدام محصولات کشاورزی ممنوع شد؟

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ممنوعیت کشت برخی محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشت کدام محصولات کشاورزی ممنوع شد؟

به نقل از ایسنا ، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در تابستان سال آینده قطعا کشت محصولات کشاورزی پرآب‌بر مانند برنج ممنوعیت کلی در سراسر استان خواهند داشت.

کاشت برنج ممنوع می‌شود؟

خدارحم امیری زاده افزود: با توجه به وضعیتی که در استان خوزستان وجود دارد در حال برنامه‌ریزی برای الگوی کشت و کشت‌های تابستانه هستیم. در تابستان سال آینده قطعا کشت محصولات پرآب بر مانند برنج ممنوعیت کلی در سراسر استان خواهند داشت.

وی افزود: اگر وضعیت بارندگی در دو ماه آینده مناسب نشود چه بسا ممکن است بسیاری از کشت‌ها شکل نگیرند. در این زمینه حتی با توجه به اینکه میزان آب‌بری محصول ذرت، نصف برنج است، کشت این محصول نیز ممکن است با محدودیت مواجه شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اگر بارندگی‌ها در بالادست مناسب نباشد و سدهای استان آبگیری نشوند، احتمال مواجهه با محدودیت در کشت محصولاتی که میزان آب‌بری آن‌ها حتی کمتر از برنج است نیز وجود دارد.

کدام محصولات اجازه کشت دارند؟

امیری زاده با اشاره به اینکه کشاورزان باید الگوی کشتی که در نظر گرفته می‌شود را رعایت کنند، بیان کرد: قطعا الگوی کشتی با محوریت کشت‌های کم‌ مصرف برنامه‌ریزی و تدوین می‌شود و این الگو در مدت زمان مناسب و پیش از شروع کشت‌های تابستانه اعلام خواهد شد.

همچنین با توجه به وضعیت خشکسالی، کشت محصولات کم‌آب‌بر در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: کشت‌های تابستانه باید به سمت محصولات کم مصرف مانند حبوبات، برخی از سبزی و صیفی‌جات، کنجد و ذرت علوفه‌ای سوق پیدا کند. با توجه به شرایط خشکسالی باید به سمتی برویم که در تابستان به جای محصولات پرآب‌بر، محصولات کم آب‌بر کشت شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امیدوار هستیم در ماه جاری و فروردین ماه، بارندگی مخصوصا در بالادست رخ دهد تا سدهای استان آبگیری شود و به مرحله ممنوعیت در کشت نرسیم اما اگر این اتفاق رخ ندهد، راهی جز ممنوعیت و محدودیت در کشت‌ها وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.