کد مطلب: ۱۹۸۰۸۸

کشف بیش از ۱۵ تن هروئین و مرفین

کشف بیش از ۱۵ تن هروئین و مرفین

ماموران گمرک یک محموله پیش‌ساز مواد مخدر به مقدار ۱۵ تن و ۷۵۰ کیلوگرم کشف کردند.

این محموله شامل 785 گالن بوده و از این مواد پیش ساز در تولید مواد مخدر از نوع هروئین و مرفین استفاده می‌شود. این محموله از کشور تایوان بارگیری شده بود و مقصد آن نیز یکی از کشورهای همسایه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این محموله ترانزیتی تحت عنوان روغن موتور به گمرک شهید رجایی اظهار شده بود که با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران گمرک و با رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی در رویه ترانزیت گمرک شهید رجایی کشف و ضبط شده است.

حبیب الله جناغ معاون صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی در خصوص کشف این محموله بزرگ پیش ساز مواد مخدر صنعتی گفت: با توجه به ارزیابی این کالا در مسیر قرمز و با تقاطع گیری و مغایرت در ورود اطلاعات و شکل ظاهری گالن‌ها نسبت به تخلیه محموله از کانتینر اقدام گردید و فقط دو ردیف ابتدایی این کانتینر به تعداد 176 گالن 20 لیتری روغن موتور و در قسمت عقب آن 785 گالن به وزن تقریبی 15700 کیلوگرم انیدرید استیک (پیش‌ساز مواد مخدر) جاسازی شده بود.

مواد شیمیایی مکشوفه پس از آزمایش دقیق از نوع قوی اسید انیدرید استیک تشخیص داده شد که ماده اولیه ساخت هروئین است.

این پنجمین محموله پیش‌ساز مواد مخدر است که در سال جاری توسط کارشناسان گمرک شهید رجایی کشف و توقیف می‌شود.

گمرک ایران از ابتدای امسال تاکنون موفق به کشف بیش از 60 تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش‌ساز مواد مخدر شده است و رتبه نخست دنیا را در کشف انواع کالاهای قاچاق بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک طی سال 2017 کسب کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.