کد مطلب: ۵۲۴۵۱۳

کشف دارویی جدید در مقابله با کووید ۱۹

کشف دارویی جدید در مقابله با کووید ۱۹

محققان مؤسسه پزشکی سنفورد آمریکا و محققان دانشگاه هنگ کنگ در تحقیقی مشترک دریافتند داروی جذام موسوم به کلوفازیمین در مقابله با کروناویروس در همسترها موفق بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تلاش برای مبارزه با کروناویروس، متخصصان بدنبال داروهای موجود هستند که می توانند با این عفونت ها مبارزه کنند.

براساس گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان مؤسسه پزشکی سنفورد آمریکا و محققان دانشگاه هنگ کنگ در تحقیقی مشترک دریافتند داروی جذام موسوم به کلوفازیمین در مقابله با کروناویروس در همسترها موفق بوده است.

کلوفازیمین مانع از توانایی ورود کروناویروس به سلول‌ها و تکثیر از طریق RNA می‌شود. این دارو در آزمایشات قبلی در مقابله با بیماری سارس و مِرس موفقیت آمیز بوده است.

حال نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که احتمالاً این دارو در درمان کووید ۱۹ هم مؤثر است.

کلوفازیمین دارای خواص ضدویروسی در برابر کروناویروس است و واکنش شدید التهابی را که معمولاً با کووید ۱۹ اتفاق می‌افتد، محدود می‌کند.

اگر محققان اثر کلوفازین را تأیید کنند، متخصصان می‌توانند بلافاصله دارو را علیه کروناویروس و کووید ۱۹ استفاده نمایند.

دکتر «سامیت چاندا»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه پزشکی سنفورد، در این باره می‌گوید: «داروی کلوفازیمین یک کاندیدای ایده آل برای درمان کووید ۱۹ است. این دارو، ایمن، قابل دسترس، و ارزان است که به صورت قرص در تمام دنیا وجود دارد.»

منبع: مهر

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.