کد مطلب: ۶۳۱۹۹۶

کشف ۵ میدان گازی جدید در عربستان / حمله سعودی‌ها به بازار انرژی جهان

کشف ۵ میدان گازی جدید در عربستان / حمله سعودی‌ها به بازار انرژی جهان

شرکت ملی نفت عربستان اعلام کرد که پنج میدان گازی طبیعی جدید کشف کرده است. این پنج میدان در مجموع توانایی تولید بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ملی نفت عربستان اعلام کرد که پنج میدان گازی طبیعی جدید کشف کرده است. این پنج میدان در مجموع توانایی تولید بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی را دارد. این در حالی است که این کشور به دنبال تقویت تولید سوخت خود است.

بر اساس گزارش سایت اقتصادی بلومبرگ ، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اعلام کرده، این میادین که توسط شرکت نفت آرامکو کشف شده در مناطق مرکزی عربستان واقع شده است.

با توجه به اینکه عربستان سعودی به دنبال کاهش میزان نفت مورد استفاده به عنوان سوخت برای نیروگاه‌های خود است، توسعه تولید گاز به یکی از اولویت‌های عربستان سعودی تبدیل شده است. این در حالی است که این کشور همچنین به دنبال رسیدن به هدف انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۶۰ است. بر اساس آمار بریتیش‌پترولیوم، عربستان بعد از قطر بزرگترین ذخایر گاز جهان عرب را به خود اختصاص داده است.

در ماه نوامبر آرامکو قرارداد توسعه ۱۱۰ میلیارد دلاری میدان گازی جفیره را به امضا رسانده بود. قراردادی که یکی از بزرگترین پروژه‌های گاز طبیعی بزرگ جهان است. برآورد می‌شود میدان گازی جفیره بیش از ۶۰ هزار میلیارد متر مکعب گاز خام دارد و آرامکو پیش‌بینی می‌کند که تولید از این میدان در سال ۲۰۲۴ آغاز شود. با آغاز تولید میزان فروش گاز عربستان تا سال ۲۰۳۶ به بیش از ۶۷۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

ویژگی‌های ۵ میدان جدید

گازهای استخراج شده از این میدان می‌تواند برای تولید هیدروژن آبی مورد استفاده قرار گیرد. مشخصات پنج میدان کشف شده اخیر به شرح زیر است. شعدون منطقه‌ای در جنوب شرقی ریاض با ظرفیت هشت میلیون متر مکعب در روز، شهاب با ظرفیت ۹٫۵ میلیون متر مکعب، شورفا با ظرفیت پنج میلیون متر مکعب، صمنا با ظرفیت هشت میلیون متر مکعب و ام خنصیر با ظرفیتی کمتر از یک میلیون متر معکب در روز، پنج میدان کشف شده جدید هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.