کد مطلب: ۳۶۵۷۷۷

کشف ۸ تن سنگ طلای قاچاق

کشف 8 تن سنگ طلای قاچاق

فرمانده انتظامی ورزقان از کشف 8 تن سنگ طلای قاچاق در شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قاسم نظری فرمانده انتظامی ورزقان امروز گفت: 8 تن سنگ طلای قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در شهرستان ورزقان کشف شد.

وی افزود: با تلاش ماموران بخش خاروانا در این رابطه چهار دستگاه نیسان توقیف و چهار نفر متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

خرداد ماه سال 94 بود قائم مقام امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از امضای تفاهم نامه‌ای در راستای همکاری شرکت روسی و بخش خصوصی استان در حوزه معدن طلای خاروانا با ذخیره قطعی 30 میلیون تن خاک طلا با عیار 5 درصد خبر داد و پیش‌بینی کرد با راه‌اندازی کامل آن برای 400 نفر فرصت شغلی در منطقه ایجاد می‌شود.

اکنون در این صندوقچه طلای آذربایجان بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی و سرمایه‌گذار روسی به نسبت 30 به 70 در حال مشارکت و انجام اکتشافات معدنی براساس مجوزهای صادر شده هستند.

اما مدتی است خبرهای متعددی از برداشت‌های غیرمجاز و دستگیری سوداگران این امر به گوش می‌رسد و نیرو انتظامی استان و شهرستان ورزقان موفق به کشف قاچاق‌های متعدد سنگ طلا از این منطقه شده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این هم به روسها واگذار کردین. دست ترکمانچای را از پشت بستین. بعلاوه شرکت خصوصی که نمی تواند منابع طلا را تصاحب کند. حتما به اسم پسر خاله فلان مقام هست. بهتر بود همه را تقدیم به روسها می کردین.

    • ناشناس

      بله حرف حق ولی بی فایدس

  • ناشناس

    بر اساس قیمت اعلام شده برای این هشت تن سنگ و بر مبنای دلار 14 هزار تومانی، ارزش این معدن 107 میلیارد دلار است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به جیب چه کسانی می رود و چرا تقدیم به روسها شده است؟ هزینه ثابت کارخانه مورد نیاز حدود 1.2 میلیارد دلار است آیا برای این رقم به روسها واگذار شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!