خبر فوری:

کد مطلب: ۴۹۵۸۲۱

کلاهبرداری در اجاره خودرو و روش‌های جلوگیری از آن

کلاهبرداری در اجاره خودرو و روش‌های جلوگیری از آن

روش‌های کلاهبرداری در اجاره خودرو یکی از مورادی می‌باشد که متاسفانه روز به روز هم بر آمار اون افزوده می‌شود و هر سری هم به علت پیشرفت تکنولوژی، شاهد کلاهبرداری‌های جدیدتری در این صنف هستیم.

کلاهبرداری در اجاره خودرو ؛ اینکه چطور ماشین اجاره کنیم بدون استرس؛ انواع روش‌های کلاهبرداری تو این صنف؛ عوامل تعیین کننده قیمت خودروهای اجاره‌ایی؛ دلایل مقرون به صرفه بودن اجاره خودرو به شرط اینکه از شرکت معتبر تو این صنف ماشین اجاره کنیم؛ موضوعاتی هستند که تک به تک مورد بررسی قرارشون می‌دهیم تا شما هم با صنف اجاره خودرو و علل تعیین قیمت‌های خودروها آشنا شوید و از علل کلاهبرداری در اجاره خودرو آگاهی کامل پیدا کنید تا خدایی نکرده با مشکل مواجه نشوید؛ بدون هیچ معطلی دیگه بریم سراغ اصل مطلب … تا آخر این خبر همراه و حامی ما باشید …!!

به طور کلی حوزه مربوط به اجاره خودرو بدون راننده داری حواشی زیادی هستش و متاسفانه اینکه در اکثر مواقع اشخاص کثیری رو درگیر و گاها خسارت‌های مالی به نسبت زیادی رو به افراد وارد می‌کنه که با دانستن روش‌های کلاهبرداری؛ شما می‌تونید با دید بازتری از صنعت اجاره اتومبیل با راننده و بدون راننده استفاده نمایید!!

1qwsdc

روش‌های کلاهبرداری در اجاره خودرو یکی از این مورادی می‌باشد که متاسفانه روز به روز هم بر آمار اون افزوده می‌شود و هر سری هم به علت پیشرفت تکنولوژی، شاهد کلاهبرداری‌های جدیدتری در این صنف هستیم.

شرکت اجاره خودرو رنت اتو با تجربه بیش از یک دهه در صنف اجاره خودرو وظیفه خود می‌داند که با اطلاعاتی که از (مشتریان خود که به دفعات در دام این کلاهبرداران افتادند) شما را آگاه نماید که اگر برای قرار کاری خود، مسافرت و … نیاز به اجاره اتومبیل داشتید در دام این کلاه برداران نیوفتید!!!

اما بریم سراغ این روش‌های کلاهبرداری؛ بلکه آشنا و کمتر دچار این جور حوادث ناگوار شویم:

یک شرکت اجاره خودرو چه مدارک و شرایطی باید داشته باشد:

  • مطمئن باشید مجوز اجاره خودرو داره

اجاره خودرو از جایی که مجوز این کار رو نداره کار غیرقانونی ایی هستش و حسابی ممکنه شما رو تو دردسر بندازه؛ پس قبل از اینکه برید سراغ اجاره خودرو؛ مطمئن شوید موسسه‌ای که می‌خواهید از اون ماشین اجاره کنید ؛ مجوز اجاره خودرو رو داره!!

  • قرارداد اجاره خودرو چه شرایطی باید داشته باشد ؟؟

اول اینکه قرارداد مورد نظرتونو تو دو نسخه بنویسید که یه نسخش باید دست شما باشه که این قرارداد شامل محتواهایی از جمله موارد زیر میشه:

  • تاریخ تحویل و عودت خودرو
  • تمامی مبالغی که پرداخت نمودید؛ چه اجاره و چه مبلغ ودیعه
  • کروکی خودرو؛ اگر خط یا ضربه‌ایی تو ماشین می‌بینید باید تو قرارداد نوشته بشه

شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از شرایط اجاره خودرو و کرایه اتومبیل‌های شرکت رنت اتو و همچنین شرایط بیمه ماشین‌های اجاره‌ای به صفحه بالا مراجعه کنید.

2wsdc

  • احراز محل

همیشه سعی کنین وقتی می‌خواین از موسسه‌ای؛ خودرو اجاره کنین؛ از جایی باشه که دفتر ثابت داشته باشن، از این لحاظ که راحت در دسترس شما باشن و امکان ارتباط داشته باشید.

به دفعات مشتریان شرکت رنت اتو تعریف کردند که از آگهی دیوار با شخصی آشنا شدند که در گفتگو اضحار به داشتن شرکت و مجوز اجاره خودرو می‌کرده ولی وقتی مبلغی رو به عنوان بیانه به حساب شخص واریز کردند، شماره را بلاک و از جواب امتناع کرده!!

  • احراز خودرو

یکی از مواردی که باید توجه ویژه‌ایی به اون بکنین، اینه که قبل از اجاره خودرو؛ مطمئن شوید که خودرو مورد نظر شما برای چه شخصی می‌باشد؟؟!

این سوال از این باب هست که مالک اصلی خودرو؛ رضایت برای رنت خودرو خود را دارا هست یا نه؛ که اگه جواب "نه" باشه ؛ دقیقا مثل فروش مال غیر هستش !!

شرکت رنت اتو این افتخار را دارد که مالک 50 خودرو لوکس و مدرن از ماشینهای کره ایی تا بنز و بی‌ام‌و، پورشه و مازراتی هست و تمامی اسناد خودروها به نام شرکت رنت اتو می‌باشد.

  • خودرو دارای شکایت

اگه ماشینی که شما قصد اجاره اون رو دارید؛ از قبل‌تر شکایت یا خلافی‌ایی به ارزش بیشتر از یک میلیون تومان رو داشته باشد و پلیس هم متوجه این موضوع شود؛ خودرو مورد نظر شما رو توقیف می‌کند!!!

شایان به ذکر است، شما زمانی به مشکلی برخورد می‌نمایید که این دست کلاهبرداران از شما تقاضای مبلغ اجاره اتومبیل تو این بازه زمانی که ماشین توسط پلیس گرفته شده را می‌نمایند!!

  • فیلم بگیرید

از ماشین مورد نظرتون ویدیو بگیرید. این کار تقریبا مرسومه و باعث این امر میشه که موقع عودت و تحویل خودرو؛ نارضایتی و بحثی درباره تصادفات احتمالی خودرو بین شما و طرف مقابل پیش نیاید.

  • هزینه لوازم خودرو بر عهده شما یا اجاره دهنده؟؟

بعضی از اشخاصی که در این حوزه هستن، هزینه‌های مصرفی به مانند لاستیک، صفحه کلاج خودرو و … رو به دوش اجاره کننده می‌انداز !!! موقع اجاره خودرو حواستون به این مورد هم باشه چرا که این اشخاص کلاهبردار با اجاره اتومبیل ناسالم در روز اول اجاره قیمت اجاره خودرو را کم گرفته ولی در زمان برگرداندن اتومبیل هزینه‌های ماورایی بابت تعمیر و نگهداری خودرو از مبلغ ودیعه شما کسر می‌نمایند.

*** شرکت اجاره خودرو رنت اتو وظیفه خودش می‌دونه که ضمن آگاهی دادن به شما عزیزان، از شما درخواست کنه که برای اجاره اتومبیل، به سراغ سایت دیوار و یا شرکت‌های بدون مجوز و یا شرکت‌های کرایه اتومبیلی که مالک خودروها نیستن؛ نروید!!! ***

اماااا بریم سراغ دلایل قیمت‌های متفاوت برای خوردوهای اجاره‌ای؛

دلیل اختلاف قیمت خوردوهای اجاره‌ای

مورد اول - سال ساخت خودرو

یکی از علت‌های این اختلاف قیمت خودروهای اجاره‌ای، در همین سال ساخت ماشین‌ها هستش. بر این اساس که مدل سال ماشین با قیمت اجاره‌ای اون ارتباط مستقیم دارد؛ طوری که هرچه سال ساخت بالاتر باشد؛ قیمت آن نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد!!

با نگاهی به لیست خودروهای شرکت رنت اتو متوجه این موضوع می‌شوید که همه خودروهای شرکت؛ مدل بالا بوده و این اطمینان را به شما می‌دهد که نگران خرابی و یا مشکل فنی ماشین نباشید؛ هرچند همه ماشین‌های شرکت، بعد از هر بار اجاره خودرو سرویس دوره‌ای می‌شوند!!!

مورد دوم - کیلومتر کارکرد خودرو اجاره‌ای

یکی دیگر از عواملی که مسبب پایین بودن قیمت اجاره ماشین می‌باشد؛ همین کیلومتر کارکرده خودرو هست. به طور مثال خودرویی که شما می‌خواهید آن را اجاره کنید و قیمت آن کم می‌باشد؛ علت ممکن است به خاطر بالا بودن کیلومتر کارکرد خودرو باشد!!

لطفا توجه کنید قیمت اجاره خودرو بر اساس قیمت روز اتومبیل در کشور می‌باشد؛ یک منطق ساده اینه که فریب قیمت‌های دروغی کلاهبرداران رو نخورید!!!

مورد سوم - کیفیت فنی خودرو

مورد بعدی کیفیت فنی خودرو هست که این مورد در بعضی مواقع علت اصلی پایین بودن قیمت اجاره خودرو می‌باشد، چرا که بعضی از ماشین‌ها دچار مشکلات فنی هستن؛ ولی بعضی از اشخاص اجاره کننده خودرو؛ توجهی به این امر نمی‌کنند و بعدا ممکن است با مشکل مواجه شوند ؛ پس این مورد را هم جدی بگیرید و قبل از اجاره؛ آن را چک نمایید!!

مورد چهارم - شرایط بیمه ماشین اجاره‌ای

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام اجاره؛ توجه به این مورد هست که ماشین مورد نظر دارای بیمه هست یا نه؟؟؟ شاید این داشتن یا نداشتن بیمه براتون در نگاه اول؛ اونقدرا حائز اهمیت نباشه ولی خدایی نکرده؛ اگه اتفاقی این وسط پیش بیاد؛ اهمیت این مورد خیلی براتون پر رنگ‌‌تر میشه، پس خواهشا این مورد رو قبل از اجاره؛ در نظر بگیرید.

یکی از افتخارات شرکت رنت اتو این هست که همه ماشین‌ها دارای بیمه CWD بوده و برای این بیمه طلایی هیچ هزینه اضافی از مشتری نمی‌گیرد!!!!!

مورد پنجم - تک بودن ماشین

اینکه از اون مدل ماشینی که شما برای اجاره تو نظر دارید؛ فقط تعداد محدود یا حتی صرفا یه دستگاه تو بازار موجود باشه و این مورد باعث میشه که هیچ رقیبی برای اون خودرو پیدا نشه ؛ لذا در نهایت قیمت اون ماشین؛ رقابتی نیست و ممکنه به مراتب قیمت بالایی رو داشته باشه!!

دلایل مقرون به صرفه بودن اجاره خودرو از شرکت رنت اتو

مورد اول - کرایه خودرو و سرمایه‌گذاری

خیلی از شما دوستان برای رفتن به محل کار خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید و حتی خرید های خودتون رو هم به صورت اینترنتی انجام می‌دهید و داشتن یک اتومبیل شخصی و هزینه‌های نگهداری اون مثل بیمه , مالیات و حتی تعویض روغن و قطعات مصرفی برای شما به صرفه نیست و ترجیح می‌دید که با توجه به اقتصاد ایران، پول خرید یک اتومبیل را در شغل خود سرمایه‌گذاری کنید. توصیه شرکت رنت اتو به شما عزیزان اجاره خودرو بدون راننده می‌باشد!!

3edfcv

مورد دوم - اجاره خودرو لوکس و لاکچری

اکثر افراد علاقه خاصی به داشتن خودروهای لوکس و لاکچری دارند؛ ولی خب ایا این امکان برای همه افراد جامعه وجود داره؟؟

خیلی از افراد توانایی خریدن خودروهای لوکس و لاکچری را ندارند ولی خب همان‌طور که در بالا گفتیم؛ حتی اگر امکان خرید این مدل ماشین‌ها هم داشته باشید، هیچ گونه توجیه اقتصادی‌ایی نداره. شما می‌تونید برای رفتن به مهمونی، عروسی یا مسافرت و یا حتی قرارهای مهم کاری؛ با اجاره خودرو بدون راننده از شرکت رنت اتو در عین مقرون به صرفه بودن؛ قدرت انتخاب از بین خودروهای اکونومی شامل (ماشین‌های کره‌ای کیا، هیوندای و رنو) و ماشین‌های لاکچری (مازراتی، پورشه، بنز و بی‌ام‌و) را به همین سادگی داشته باشید.

ممنون از همه شما عزیزان و همراهان؛ هدف شرکت رنت اتو از همه صحبت‌هایی که کردیم این نیست که شما از امر اجاره خودرو بترسید!! فقط فقط بالا رفتن آگاهی شما باعث میشه که از صنعت اجاره خودرو که خیلی هم برای شما عزیزان مقرون به صرفه هست، درست استفاده کنید!!! برای رزرو رایگان خودرو از شرکت رنت اتو تنها کافی‌ست روی لینک رزرو رایگان خودرو کلیک نمایید و در صفحه باز شده با انتخاب خودرو مورد نظر و مشخص کردن تاریخ تحویل و عودت خودرو اقدام به رزرو اینترنتی ماشین‌های اجاره ای شرکت رنت اتو کنید!!!!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • hadis

    سفر کوتاه‌تر از اونه که وقتت رو در انتظار تاکسی تلف کنی!

  • ناشناس

    میخواستم یه ماشین اجاره کنم با قیمت پایین دیوار گول خوردم بدون گرفتن مدرک ماشینو پس دادم طرف ۲۵ میلیون که البته گفت ۲تا سکه باید بدی،ودیعه رو هاپولی کرد.