کد مطلب: ۵۲۲۷۲۵

کمبود سنبل در بازار

کمبود سنبل در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران گفت: به دلیل ضرر تولیدکنندگان در سال گذشته و اجتناب از تولید سنبل، امسال با کمبود آن مواجه هستیم.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازار شب عید این صنف اظهار کرد: بازار گل در سراسر کشور از هر نوع گلی تامین است و هیچ کمبودی در بازار نداریم به غیر از گل سنبل.

او افزود: سال گذشته بسیاری از تولیدکنندگان گل به خصوص باغداران سنبل با ضرر زیادی مواجه شدند و همین موضوع باعث شد که امسال هم این گروه هیچ تولیدی نداشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران بیان کرد: حجمی از کود‌هایی که امسال برای تولید سنبل به کشور وارد شده، قارچ زده بودند و همین موضوع نیز بر کاهش تولید سنبل تاثیر گذاشته است.

شاهرخی ادامه داد: سنبل در واحد‌های صنفی به صورت گلدانی فروخته می‌شود و در حال حاضر هر گلدان سنبل بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

او تصریح کرد: هیچ نرخ مصوبی از سوی اتحادیه برای سبزه وجود ندارد و واحد‌های صنفی بر اساس هزینه تولید قیمت را تعیین می‌کنند.

سبزه قیمت مصوب ندارد
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران در ادامه در خصوص قیمت سبزه مطرح کرد: برخی سبزه‌ها کیفیت خوبی دارند و برخی نیز گلدان گرانی دارند که در قیمت نهایی سبزه تاثیر گذار است.

شاهرخی در پایان در خصوص قیمت انواع گل گفت: قیمت گل میخکی ۳۰ هزار تومان، گل رز از ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گل مریم ۷ تا ۱۰ هزار تومان و آلسترومریا ۵ تا ۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.