خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۲۳۵۰

رئیس اتحادیه قنادان تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد:

کمبود شکر در واحدهای تولیدی زولبیا و بامیه

کمبود شکر در واحدهای تولیدی زولبیا و بامیه

رئیس اتحادیه قنادان تهران می‌گوید: واحدهای تولیدی زولبیا و بامیه با کمبود شکر مواجه هستند؛ دولت هم قول مساعد داده تا وضعیت بازار شکر را با واردات این کالا در ماه مبارک رمضان ساماندهی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آشفتگی در بازار شکر باعث شده تا تولیدکنندگان زولبیا و بامیه هم با کمبود شکر رو به رو شوند. سیل و بارندگی‌های اخیر باعث شد تا مزارع نی‌شکر روند گذشته را نداشته باشند و میزان تولید نیز به حداقل برسد. بخش‌خصوصی تاکنون ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن شکر را از هند ثبت سفارش کرده است. آن طور که بهمن دانایی، رئیس انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر چندی پیش به تجارت‌نیوز اعلام کرد: «حدود ۴۰۰ هزار تن شکرهای بازرگانی دولتی از گمرک ترخیص شده و در فصل پاییز نیز ۱۲۰ هزار تن شکر حاصل از چغندر قند نیز برداشت خواهد شد.»

در همین حال رئیس اتحادیه قنادان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تولیدکنندگان برای تهیه زولبیا و بامیه با کمبود شکر مواجه هستید یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: واحدهای تولیدی زولبیا و بامیه با کمبود شکر مواجه هستند؛ دولت هم قول مساعد داده تا وضعیت بازار شکر را با واردات این کالا در ماه مبارک رمضان ساماندهی کند.

علی بهره‌مند افزود: وزارت کشاورزی اعلام کرده که شکر مورد نیاز واحدهای تولیدی شیرینی را به موقع تحویل دهد؛ این درحالی است که هنوز شکری به قنادان و واحدهای صنعتی شیرینی‌پزی ارایه نشده است.

او به کمبود شکر در بازار اشاره کرد و گفت: فعلا تولیدکنندگان زولبیا و بامیه شکر مورد نیاز را در بازار آزاد و با قیمت گزاف تهیه کرده‌اند تا به این شکل بتوانند کالای مورد مصرف را در ایام ماه مبارک رمضان در اختیار مردم قرار دهند.

بهره‌مند به قیمت تمام شده زولبیا و بامیه در ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر قیمت نهایی زولبیا و بامیه در واحدهای صنفی درجه یک 20 هزار تومان است و همین محصول در واحدهای صنفی درجه دو هر کیلو به 18 هزار تومان می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.