کد مطلب: ۴۸۶۷۵۹

آخرین خبرها از تزریق پول صندوق توسعه به بورس

آخرین خبرها از تزریق پول صندوق توسعه به بورس

رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از تزریق منابع مصوب به بازار سرمایه از طریق صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد ابراهیم آقابابایی، رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار کرد: بر اساس قانون، باید یک درصد از منابع سالانه صندوق توسعه ملی از سال ۹۴ به بعد در بازار سرمایه به کار گرفته شود و طبق متن قانون مشخص شده که این منابع باید از محل سپرده‌های صندوق نزد بانک‌ها باشد بنا بر این انتقاد کارشناسان در خصوص نرخ تسعیر و چاپ پول یا ایجاد تورم، صحیح نیست.

وی گفت: ابهاماتی در صندوق توسعه ملی درباره نرخ و مدت سپرده گذاری و شیوه باز پرداخت این منابع وجود داشت که قسمت عمده آن، مرتفع شده و ابهامات محدودی باقی مانده است که امیدواریم در چند روزه آینده، این اتهامات نیز برطرف شود.

آقابابایی در گفتگو با صداوسیما افزود: در مرحله نخست، حدود هزار میلیارد تومان در صندوق تثبیت بازار سپرده گذاری می‌شود و این عدد تا سقف حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: صندوق توسعه ملی باید این ابهام را رفع کند که نحوه بازپرداخت منابع به چه شکلی باشد که امیدواریم در چند روز آینده این موضوع محقق و منابع به بازار سرمایه تزریق شود.

رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: صندوق توسعه ملی باید مشخص کند که می‌خواهد در سود و زیان شریک باشد و یا این منابع به شکل تسهیلات با نرخ مشخص در اختیار بازار قرار گیرد.

وی افزود: در اصل مصوبه تخصیص این منابع و همچنین مقدار آن، هیچ ابهامی وجود ندارد و مراحل آن در حال انجام است.

بنابراین گزارش معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز چندی پیش گفت: یکی از بند‌های قوانین دائمی، این است که صندوق توسعه ملی یک درصد از سپرده‌های خود را باید در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده گذاری کند.

سیدحمید پورمحمدی افزود: این موضوع را که یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی از سال ۹۴ تاکنون در صندوق تثبیت بازار سپرده گذاری شود مرجع رسمی تصویب کرد و ابهامی هم در هیئت امناء صندوق مطرح بود که رفع ابهام و از طرف دبیرخانه برای اجرا ابلاغ شد.

وزیر اقتصاد نیز به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: تفاهم نامه‌ای که با صندوق توسعه ملی امضا شده در حال طی کردن روال اجرایی است.

بنا بر این گزارش؛ افت این روز‌های بازار سرمایه حرف و حدیث‌هایی را درباره احتمال تزریق نشدن منابع مصوب صندوق توسعه ملی به بازار را مطرح کرده که اظهار نظر مسئولان این موضوع را تایید نمی‌کند.

همچنین برخی از فعالان بازار سرمایه به موضوع احتمال افزایش نرخ سود بانکی به عنوان دلیل ریزش بازار اشاره می‌کنند در حالی که پیگیری‌های ما نشان می‌دهد در جلسه سه شنبه گذشته شورای پول و اعتبار، چنین موضوعی در دستور کار نبوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت از اطمینان مردم استفاده کرد وخیلی هارا خانه خراب

  • ناشناس

    سلام ۵ ماه که امدم تو بورس خونم فروحتم زمینم فروختم طلای زنمم فروختم همه سرماییم نابود شد چرا وعده الکی میدن دستتون برای همه رو شده ی دوره همه با هر ترفندی کشیدن تو بورس کمبودای بودجه ای تون برداشین تمام چجوری دلتون میاد بازندگیو سرمایه مردم بازی کنید اینم نتیجه اعتماد به دولت هرروز سرمایمون نابود میشه و کاری از دستمون بر نمیاد جزشنیدن وعده پوچ

    • ناشناس

      تو که نه تجربه داشتی نه هیچی چ ا زندگیتو دادی حتمن گفتی یک ملیون تو یک ماه شده پنج ملیون بزار زیاد بزارم .نه فدات شم بورس اون چهل روز که رشد کرد چون خیلی مردم هجوم اوردن مثل شما خریدار زیاد شد سهم کم کشید بالا شما هم دیدی بهه بهه چه خوبی تو کانال دو ملیون خرید زدی به فنا رفتی .عزیزم تا دوباره بورس باز مردم هجوم نیارند همینه نهایتش متعادل میشه .وسلام

  • ناشناس

    فقط بگم نابود شدیم رفت

  • ناشناس

    این آخرین فرصت برای دولته چون اگر بازم فریب داده باشید شیشه عمر خودتون شکستین چو ن به گفته دولت ما پول سرمایه کل زندگی مونو آوردم تو بورس اگر باخت بره دیگه چیزی برای باخ نداریم اون وقته که دولت باید از بین بره ما بچه های جنگهم

  • علی

    خدا ازت نگذره حسن کلید ساز

  • ناشناس

    بیچاره مون کردید با این بورس مافیایی که یه عده حقوقی میچرخونند

  • ناشناس

    واقعا چرا با این همه ضرر میرین تو صف فروش؟فکر کردین زرنگین ????

  • ناشناس

    چرا نیستن کسایی که دائم میگفتن بورس برمیگرده….. نفروشید!!!!

  • ناشناس

    این روال اجرایی‌ که میگنن میشه نوشداروی بعد مرگ سهراب. و موقعی واردش می کنند(اگر راست باشه) که فقط خودشان ازش منتفع بشن.

  • ناشناس

    باسلام تزریق پول صندوق توسعه ملی کجارفت ؟ عابرکارت خرابه یااصلاخبری نیست؟