کد مطلب: ۷۰۸۹۷۴

کنعانی: دولت و ملت ایران دوستان و دشمنان را می‌شناسد

کنعانی: دولت و ملت ایران دوستان و دشمنان را می‌شناسد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در اینستاگرام نوشت: دولت‌های غربی اثبات کردند که هر زمان فرصتی ببینند، در اقدام علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و ایران تردید نخواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ،با بیان این که "اعتراض" و "اغتشاش" هم ماهیت متفاوتی دارند و هم نتایج متفاوتی گفت : در دگرگونی اوضاع و فراز و فرود زمانه، دولت و ملت ایران دوستان و دشمنان خود را بهتر می‌شناسد.

به نقل از ایسنا ، ناصر کنعانی در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به موضع گیری مقامات بعضی از کشورهای غربی در مورد تحولات این روزهای ایران و برخی از دخالت‌های آن‌ها در امور داخلی ایران نوشت:

«"اعتراض" و "اغتشاش" هم ماهیت متفاوتی دارند و هم نتایج متفاوتی.

رفتار مداخله آمیز و حمایت آشکار برخی دولت‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتارهای تحریک آمیز آنان، اثبات کرد که آنها هر زمان فرصتی ببینند، در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.

در دگرگونی اوضاع و فراز و فرود زمانه، دولت و ملت ایران دوستان و دشمنان خود را بهتر می‌شناسد.

"دشمنان فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند با ایران مخالفند."»

امیرعبداللهیان: از مداخلات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم

پیشتر وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که «اجرای توافقات فیمابین به خوبی در حال انجام است»، خاطر نشان کرد: ما نیز برای توسعه مناسبات تاریخی و دوستانه با ایتالیا اهمیت قائل هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد عملی به دموکراسی، همواره به مطالبات مسالمت آمیز مردم توجه کرده است. در وقایع اخیر مداخله‌گران خارجی، عوامل سازماندهی شده و تروریست ها به ویژه در زاهدان و غرب کشور ایران، مسیر اجتماعات مسالمت آمیز مردم را به سمت خشونت، آشوب و کشتار مردم بی‌گناه و پلیس و حافظان امنیت سوق دادند.

امیرعبداللهیان افزود: بار دیگر مردم بزرگ ایران با برخورداری از بصیرت سیاسی اجازه تعرض خارجی و خدشه سیاسی به استقلال سیاسی، تمامیت ارضی و حاکمیت کشور را ندادند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: ما بر اساس قوانین محکم خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان مان متعهدیم و رسیدگی دقیق و عادلانه به آن با جدیت ادامه دارد. در عین‌ حال از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جنهوری اسلام ایران باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.