کد مطلب: ۳۶۲۴۹۶

کیا اپتیما هیبریدی خودرویی برای خانواده

کیا اپتیما هیبریدی خودرویی برای خانواده

کیا اپتیما در سال ۲۰۱۰ دستخوش بازطراحی کلی شد. از سال ۲۰۱۱ یعنی نسل سوم کیا اپتیما، نمونه هیبریدی معرفی شد و ۲۰۱۷ مدل نسل چهارم است.روند طراحی کیا اپتیما هیبریدی با نمونه بنزینی اپتیما کاملاً یکسان است.

کیا اپتیما در سال ۲۰۱۰ دستخوش بازطراحی کلی شد. از سال ۲۰۱۱ یعنی نسل سوم کیا اپتیما، نمونه هیبریدی معرفی شد و ۲۰۱۷ مدل نسل چهارم است.روند طراحی کیا اپتیما هیبریدی با نمونه بنزینی اپتیما کاملاً یکسان است.

کیا اپتیما هیبریدی یک سپر جلوی منحصر به فرد دارد و کیا نام پنجره جلو هوا خورش را پوزه ببری گذاشته است. به علاوه دور خودرو ریزه کاری‌هایی از جت کروم با آرم‌های روی دستگیره درها و انحناهای اطراف خودرو می‌بینید. نمای پشت خودرو و چراغ‌های پشت خودرو واقعا زیباست. در عوض قوس شیشه عقب آن بیشتر شده و حالتی شبیه به فست بک به آن داده است.

اپتیما هیبریدی ۲۰۱۸ دارای یک هواخور فعال است، برای زمانی که خودرو به خنک شدن بیشتر نیاز دارد پنجره هواخور فعال باز می‌شود و برای سایر مواقع برای افزایش حالت آیرودینامیکی بسته می‌شود.

همه چیز زیر کاپوت این خودرو بهینه‌ سازی شده است، یک موتور بنزینی هیبریدی۲ لیتری تزریق مستقیم که با یک موتور الکتریکی جفت شده است و با یک سیستم انتقال هیبریدی شش سرعته اتوماتیک حرکت می‌کند.

باتری‌ها برای سبک‌تر شدن کاملا از نو بازمهندسی شده‌اند تا ۳۰ درصد کالری بیشتر و ۹۰ درصد قدرت بیشتری تحویل دهند. مانند اکثر هیبریدی‌ها شما هم ترمز گیری بازتولیدی دارید به طوری که وقتی ترمز می‌گیرید باتری‌ها را شارژ می‌کند.

بخشی از بازطراحی شامل چراغ‌های ال ای دی جلو با قابلیت چرخش پویا یعنی وقتی فرمان را می‌چرخانید چراغ‌ها به صورت خودکار به همان سمت می‌چرخند تا مسیر چرخش شما را روشن کنند.

همچنین مجهز به تنظیم خودکار نور بالاست یعنی زمانی که با نور بالا حرکت می‌کنید و خودروی از مقابل می‌آید چراغ‌ها به صورت خودکار به نور پایین تغییر می‌کنند.

داخل خودرو زیبا و راحت است. صندلی‌های چرمی زیبا که تقریباً در تمامی حالت‌ها قابل تنظیم هستند تا شما موقعیت خود را پیدا کنید این صندلی‌ها دارای گرمکن و سردکن هستند. فناوری زیبایی داخل خودرو به کار رفته است شامل اپل کارپلی که شما می‌توانید گوشی خود را به آن وصل کنید.

فضای داخل اتاق اپتیما هیبریدی ۲۰۱۸به گونه‌ای است که یک سدان با اندازه مناسب برای خانواده است یعنی اگر بچه های شما عقب نشسته باشند، زانوهای آنها و حرکاتشان به پشت صندلی شما برخورد نمی‌کند.

داخل خودرو فضای زیادی دارید به طوری که برای مسافرت‌های طولانی و مسافت‌های زیاد روزمره داخل شهری هم راحت است. برآورد مصرف سوخت اپتیما هیبریدی ۷.۸ در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برای خارج شهر مقایسه ۶.۱ در هر ۱۰۰ کیلومتر است که به صورت ترکیبی ۶.۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

هیبریدی بودن این خودرو آن را بسیار کارآمد کرده است و اگر هم به حالت بهینه احتیاج داشته باشید می‌توانید آن را در حالت کروز قرار دهید و در مصرف سوخت صرفه جویی کنید. از دیگر مزیت‌های این خودرو می‌توان به زیبایی، قیمت مناسب، استفاده از سیستم‌های ایمنی و فناوری‌های عالی اشاره کرد. کیا اپتیما هیبرید توانسته در اکثر نقاط دنیا به فروش خوبی دست پیدا کند.

برای مشاهده قیمت و خرید و فروش این خودرو می‌توانید به سایت دیوار که هم اکنون بزرگترین سایت خرید و فروش خودرو در ایران است مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.