کد مطلب: ۶۴۳۱۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خودروهای روسی کیفیت دارند؟

خودروهای روسی کیفیت دارند؟

طی چند روز اخیر اخباری مبنی بر واردات خودرو از روسیه به کشور منتشر شد. اما چرا ایران روسیه را انتخاب کرد؟ کیفیت خودروهای روسی در چه سطحی قرار دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی چند روز اخیر اخباری مبنی بر واردات خودرو از روسیه در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد. این در حالی است کیفیت این خودروها برای بسیاری از شهروندان و حتی کارشناسان جای ابهام و پرسش است.

سطح کیفی خودروهای روسی

آیا خودروهای روسی از سطح کیفی مناسبی برخوردار هستند؟

بابک صدرایی، کارشناس خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خودروهای روسی مانند خودروی لادا تکنولوژی چند دهه قبل را دارد. این خودروها از لحاظ کیفی قابل مقایسه با خودروهای اروپایی نیست. البته این خودروها از خودروهای ایرانی بهتر هستند. اما واردات آنها به کشور تاثیرگذار نخواهد بود.

او ادامه داد: خودروسازی روسیه و کشورهایی مانند آن، غالباً در اختیار دولت قرار دارد و بخش قابل توجهی از اقتصادشان غیرشفاف است. همچنین روابط سیاسی در این کشورها در صنعت تعیین‌کننده است. در نتیجه خودروسازی روسیه نیز مثل صنعت خودروسازی ایران زیان‌ده به حساب می‌آید.

مرتضی مصطفوی، کارشناس خودرو نیز به تجارت‌نیوز گفت: ساختار خودروسازی روسیه مانند ایران است و صرفا یک تنوعی در بازار ایران ایجاد می‌کند. اما به لحاظ کیفی قابل مقایسه با خودروهای اروپایی نیستند.

نظر مردم چیست؟

در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانیم.

«اجازه بدید خودرو وارد کشور شود، حتی اگر از جهنم باشد. دست بردارید همیشه منافع خودتان که سرمایه‌دار خودرو هستید را در نظر نگیرید. مردم حق دارند تنوع خودرویی داشته باشند. شاید این نحسی از بازار خودرو ایران برداشته شود.».

«موافقم خودروهای روسی خوب هستن حداقل از چین و ایران بهترن.»

«وقتی کشور خودمون بلد نیست چیزی تولید کنه باید وارد کنه. بعدشم خودرویی باید وارد بشه که‌ یکم شبیه خودرو باشه همین برا کشور خوبه چون اگه خودروی بیارن که‌ سطح بالا باشه جاده‌های کشور داغونش می‌کنند.».

«صد البته که مرده ماشین‌های روسی از بهترین ماشین‌های ایرانی بهتر هستند! با قیمت هزار برابر مقرون به صرفه‌تر از لگن‌های ایرانی! هنوز ایربگ‌ها درست باز نمیشن؛ ترمزها افتضاح؛ ساخت از خودمان و قیمت با دلار به جای ریال.».

«مثل اینکه ما از دست روس‌ها خلاصی نداریم. کالاهای بی‌کیفیت چینی کم بود حالا باید مال روس‌ها را هم به آن اضافه کرد، چرا ما باید از برندهای معتبر مثل بنز، بی ام و، تویوتا و هیوندایی و … بی‌بهره باشیم؟».

«آقا این کارو نکنید. پنج سال ساکن باکو بودم خود روس‌ها ماشین ساخت روسیه رو نمی‌خرند مگر افراد فقیر و ندار. آیابهتر نیست مثل کشور پاکستان ماشین‌های لوکس با پنج یا شش سال کارکرد از امارات، کویت قطر یا عربستان بخریم؟».

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    خودرو وارد کنن از هرجهنمی که میخان باشه بحرحال بهتر از لگن های ایران هست که با رئال میسازن به دلار میفروشن.

  • ناشناس

    یک لاستیک ایرانی می ارزه به صدخودرو روسی کی گفته خودرو ایرانی کیفیت نداره فقط مشکل خودرو های ایرانی ضعف سیستم ایمنیه ولی بقیه موارد کیفیت داره حتی از خودرو چینی هم بهتره درصورتیکه مدیریت صحیح باشه مشکل امنیت هم حل خواهد شد

  • ناشناس

    سلام به نظر من از ساخت خودروهای داخلی ما بهتره خودروهای داخلی نه ایربگ درستی داره اصلا عمل نمیکنه وسیستم فنی بدون کیفیت داره یک خودرو ایرانی به اندازه یک خانواده هزینه داره

  • بهروز

    چطور اس ۳۰۰ و اس چهارصد خوبه ولی خودرو بده یعنی روس خاک توسرش شده بدتر چینه

  • ناشناس

    هر چقدر بد باشه بهتر از پراید 200 ملیونی هست یادم هست سال 89 یک شخصی سه ملیون بهم بدهکار بود بجای سه ملیون بهم پراید صفر میداد قبول نکردم دولت هیچ وقت از موقع تحریم کنترل بازار همه چیز را از دست داده یعنی دست دلالان افتاده اگه این هم با دست دلالان وارد میشه ملت نخواسته

  • ناشناس

    سلام، من آلان در روسیه شهر ماخاچکالا هستم، مردم بیش هفتاد در صد ماشین باکیفیت خارجی دارند، در این جا برای بهترین نوع لادا سواری با سی وشش هزار روبل با قسط آگهی می دهند ،ظاهرا” کسی زیاد میل به خرید ندارد،این درحالی است که میانگین درامد ماهیانه یک نفر در روسیه بیشتر این رقم است، کیفیت این ماشین شاید کمی بهتر ماشین های خودمان باشد(الیته تنوع زیاد دارند)

  • ناشناس

    مارا به مرگ گرفتند که به تب راضی بشیم.کشوری که ۵۰درصد امتیاز بنز مال اوبودحالا لیاقتش بیشتراز ماشینهای چینی وروسی نیست

  • ناشناس

    بله ماشین های روسی خودرو هایی با کیفیت و امکانات و استحکام بسیار بالایی هستند

  • ناشناس

    خب پس ماشین های خوبیه
    قیمتش هم مناسبه

  • ناشناس

    خودروهای روسی بسیار قدرتمند و خوب هستند مثال خودروی زیل که بسیار قوی بود در زمان خودش