کد مطلب: ۵۶۷۵۱۹

کارلوس کی‌روش مربی تیم ملی عراق شد

کارلوس کی‌روش مربی تیم ملی عراق شد

روزنامه معتبر بغداد الیوم نوشت: کمیته عادی سازی فدراسیون عراق در حال تکمیل رسمی مراحل قرارداد با کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی، برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال عراق است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رسانه‌های عراقی و عربی منطقه از توافق کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی و سابق ایران با تیم ملی عراق خبر دادند. دو طرف طی هفته‌های گذشته در حال مذاکره با یکدیگر بودند و روز گذشته به عنوان آخرین مهلت کی روش برای پاسخگویی به پیشنهاد عراق عنوان شده بود که دو طرف در نهایت به توافق لازم رسیدند.

وب سایت فرات نیوز عراق به نقل از یک منبع معتبر در اتحادیه فوتبال نوشت که بالاخره امروز (جمعه) مناقشه بر سر قرارداد با کارلوس کی روش مربی پرتغالی با توافق دو طرف به پایان رسید.

این منبع به فرات نیوز گفت: در این مدت بین کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش پرتغالی تماس گرفته شد. طبق این ابلاغیه، شرایط رسمی مورد توافق قرار گرفت و کی روش منتظر رسیدن قرارداد نهایی است تا آن را به امضا برساند.

وی تأکید کرد که اگر قرارداد با همان شرایطی که در طول تماس های دو طرف در روزهای گذشته مورد توافق قرار گرفت، به دست سرمربی پرتغالی برسد، کی روش مستقیماً و بدون تردید قرارداد را امضا می کند و به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید عراق معرفی می شود.

روزنامه معتبر بغداد الیوم نیز خبر توافق با کی روش را تأیید کرد. این روزنامه نوشت: توافق نهایی با فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی انجام شد تا او وظیفه هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده بگیرد. کمیته عادی سازی فدراسیون عراق در حال تکمیل رسمی مراحل قرارداد است. قرارداد با کی روش و تهیه کلیه مفاد رسمی حداکثر ظرف ۴۸ ساعت حل می شود.

علاوه بر این، صفحات فوتبالی عراق در توئیتر با انتشار اخباری به نقل از منابع رسمی حضور کی‌روش در سمت سرمربی تیم ملی این کشور را قطعی اعلام کردند. ظاهرا مذاکره‌ای که تقریبا از یکماه پیش بین طرفین آغاز شده فرجام خوشی داشته و درنهایت کی‌‎روش پذیرفته که هدایت تیم ملی عراق را در مرحله مقدماتی جام جهانی برعهده داشته باشد تا کار تازه در منطقه خاورمیانه را آغاز کند.

صبح امروز رسانه‌های عراقی خبر دادند که قرارداد کی روش به مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار خواهد بود که ۵۰۰ هزار دلار آن به صورت پیش پرداخت و مابقی به صورت دستمزد ماهیانه به وی پرداخت می‌شود. هنوز درخصوص مدت زمان قرارداد کی‌روش خبر موثقی منتشر نشده ولی اینگونه به نظر می رسد که این قرارداد تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی خواهد بود.

کی روش بعد از ۷ سال موفقیت آمیز در فوتبال ایران، به کلمبیا رفت و پس از اخراج از فوتبال این کشور به دلیل شکست در مسابقات مقدماتی جام جهانی، حالا اگر حضورش در عراق قطعی شود، باید مقابل ملی پوشان ایران چالش بزرگی را پیش ببرد.

حضور کی روش روی نیمکت عراق به منزله داغ شدن رقابت در گروه اول مسابقات مقدماتی جام جهانی بین ایران و عراق خواهد بود؛ در حالی که ایران در مرحله مقدماتی عراق را با سرمربی پیشنش سرکو کاتانچ شکست داده است.

منبع: ورزش سه

آخرین اخبار اجتماعی و ورزشی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.