کد مطلب: ۶۷۳۰۶

گازرسانی به ٩٥ درصد جمعیت شهری و روستایی تا پایان دولت یازدهم

گازرسانی به ٩٥ درصد جمعیت شهری و روستایی تا پایان دولت یازدهم

رئیس جمهوری گفت: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت یازدهم بیش از ٩٥ درصد جمعیت کشور، اعم از روستایی و شهری زیر پوشش شبکه گاز قرار خواهد گرفت.دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز در جمع پرشور عشایر و روستاییان استان کهگیلویه و بویراحمد، وظیفه دولت را تلاش برای تحقق خواسته های این عزیزان

b836cdf31904d20525f426b9a9281134_XL.jpg رئیس جمهوری گفت: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت یازدهم بیش از ٩٥ درصد جمعیت کشور، اعم از روستایی و شهری زیر پوشش شبکه گاز قرار خواهد گرفت.دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری امروز در جمع پرشور عشایر و روستاییان استان کهگیلویه و بویراحمد، وظیفه دولت را تلاش برای تحقق خواسته های این عزیزان دانست و تاکید کرد: آبرسانی، تحصیل فرزندان و وام با کارمزد اندک برای روستاییان و عشایر، در اولویت دولت است.
رئیس جمهوری در بخشی از این سخنان، توسعه مسکن روستایی، فناوری و ارتباطات، گازرسانی و برنامه ریزی برای ارایه تسهیلات مالی کم بهره با بازپرداخت بلند مدت به روستاییان و عشایر را از دیگر اقدام های دولت برای رفاه بیشتر عشایر و روستاییان برشمرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت یازدهم بیش از ٩٥ درصد جمعیت کشور، اعم از روستایی و شهری زیر پوشش شبکه گاز قرار خواهد گرفت.
روستاهای بالای ٢٠ خانوار تا پایان سال ٩٦ گازرسانی می شوند
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: همه روستاهای بالای ٢٠ خانوار کشور که تاکنون از نعمت گاز بهره مند نشدند بر اساس تعهد وزارت نفت تا پایان سال ٩٦ گازرسانی می شوند.
به گزارش شانا، حسینعلی امیری عصر امروز (یکشنبه، ٢٤ مردادماه) در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به سه روستای شهرستان باشت بیان کرد: طرح گازرسانی با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری وزارت نفت به روستاهای مصوب، اجرایی خواهد شد.
وی افزود: طرح گازرسانی افزون بر ایجاد خدمات رفاهی برای مردم نقش مهمی در جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی دارد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت یازدهم با برنامه ریزی های انجام شده نرخ منفی رشد اقتصادی را پس از عبور از تحریم ها، به بیش از مثبت چهار درصد افزایش داد.
امیری عنوان کرد: رشد اقتصادی در نیمه دوم امسال بیشتر خواهد شد.
رئیس جمهوری و هیئت دولت در سی امین سفر استانی صبح امروز (یکشنبه ٢٤مردادماه) وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
پروژه گازرسانی به ٥١ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید
پروژه گازرسانی به ٥١ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به این استان افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت گاز گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرحها با اجرای ١٦٣ کیلومتر شبکه گازرسانی فلزی و پلی اتیلن به پایان رسیده اند و تکمیل آنها حدود ٩٧ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.
هوشنگ صیدالی افزود: با گازرسانی به این روستاها در مجموع یکهزار و ٢٠٠ خانوار با جمعیت حدود چهار هزار و ٢٠٠ نفر تحت پوشش شبکه سراسری گاز قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: با افتتاح طرحهای گازرسانی به این ٥١ روستا، مجموع روستاهای برخوردار از گاز استان به ٥٦٨ مورد رسیده که تقریبا ٧٠ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود.
صیدالی با بیان این که هم اکنون بیش از ٩٨ درصد جمعیت شهری استان از مزایای گاز طبیعی برخوردارند، گفت: پس از پیگیریهای فراوان، هم اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به دو شهر باقیمانده قلعه رئیسی و دیشموک آغاز شده و با بهره برداری از این پروژه ها تمام شهرهای استان به شبکه گاز پیوسته اند.
وی با اشاره به فهرست پروژه های در دست اجرای شرکت نیز گفت: هم اکنون طرحهای گازرسانی به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک و همچنین ٥٠ روستا در استان در دست اجراست و با اجرای حدود ٧٩ کیلومتر شبکه گذاری فلزی و پلی اتیلن، حدود سه هزار و ٣٦٠ خانوار از مزایای گاز بهره‌مند خواهند شد.
به گزارش شانا، به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد، بودجه لازم برای تکمیل پروژه های یادشده حدود ١١٦ میلیارد ریال برآورد شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.