کد مطلب: ۴۱۵۰۷۴

گازسوز کردن خودرو چقدر به‌صرفه است؟

گازسوز کردن خودرو چقدر به‌صرفه است؟

طبق آماری که مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ارائه داده است، طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها علاوه بر دولت، برای خانوارهای دارای خودروهای عمومی نیز منفعت قابل ملاحظه‌ای به همراه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بود که مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر دوگانه سوز کردن بیش از یک میلیون و 460 هزار خودروی عمومی با کمک بلاعوض 6500 میلیاردی منتشر شد. طرحی که محاسبات خراسان نشان می‌داد به درآمدزایی 13.5 تا 15.5 هزار میلیارد تومانی از محل صرفه جویی مصرف بنزین منجر می‌شود.

با این حال، دو روز قبل حمید قاسمی، مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، در شبکه خبر تلویزیون حضور یافت و اعداد و ارقامی ارائه کرد که نشان می‌دهد این طرح علاوه بر دولت، برای خانوارهای دارای خودروهای عمومی نظیر ون‌ها، وانت بارها و تاکسی‌ها نیز منفعت قابل ملاحظه‌ای به همراه خواهد داشت.

قاسمی با بیان این که هزینه گازسوز کردن هر خودرو چهار میلیون و 500 هزار تومان بوده و تمام آن هزینه از محل صادرات فراورده‌های نفتی تامین می‌شود، افزود: ۱۰۰ درصد خودروهایی که در این طرح باشند می‌توانند اقدام کنند. گازسوز کردن خودرو ماهانه ۴۰۰ هزار تومان صرفه‌جویی برای خانوار به همراه خواهد داشت که این رقم طی سال به پنج تا شش میلیون تومان می‌رسد.

به گفته وی، از دو میلیون و 400 (هزار) خودروی وانت در کشور، یک میلیون و 100 هزار وانت سی ان جی سوز هستند. همچنین تمام ون‌ها و ۲۰۰ هزار تاکسی مسافربر شخصی در طرح هدف گذاری شده است که به این ترتیب ۱۰۰ درصد بار و مسافر را پوشش خواهند داد.

در این زمینه اردشیر دادرس، رئیس انجمن CNG، نیز از صرفه‌جویی روزانه 20 میلیون لیتر بنزین با دوگانه سوز کردن خودروها خبر داد. وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید مخزن CNG در کشور گفت: پنج تا شش کارخانه مخزن‌سازی در تهران سالانه بالای یک میلیون مخزن می‌توانند تولید کنند که در دنیا بی‌نظیرند اما اکنون نیمه فعال هستند که دولت با ترمیم کارخانه ها می تواند به تولید و خدمات رسانی کمک کند.

منبع: خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من یک خودرو شخصی پراید دارم ، که خودم مجبورم دو فرزندم رو به مدرسه ببرم و بر گردانم، همچنین به کلاسهای ورزشی و درسی دیگر که برای طی کردن این مسیر ماهیانه ۴تا۵ باک بنزین استفاده میکردم، الان این یارانه ای که پرداخت میشود کفاف من را نمیدهد، پولی هم برای گاز سوز کردن ماشینم ندارم، باید چکار کنم

  • ناشناس

    سلام خودرو های خارجی را هم میشه گاز سوز کرد ؟