کد مطلب: ۱۲۳۳۶۴

گاز ایران فردا به مرز عراق می رسد

گاز ایران فردا به مرز عراق می رسد

بخش اعظمی از خط لوله سراسری ششم انتقال گاز فردا با حضور وزیر نفت به بهره برداری می رسد که نقش بسیار مهمی در پایداری گاز غرب کشور و به خصوص صادرات گاز به عراق از مسیر نفت‌شهر- بغداد خواهد داشت. بخشی از خط لوله ششم سراسری انتقال گاز حدفاصل سنندج، دهگلان، بیستون، کرمانشاه، نفت‌شهر

بخش اعظمی از خط لوله سراسری ششم انتقال گاز فردا با حضور وزیر نفت به بهره برداری می رسد که نقش بسیار مهمی در پایداری گاز غرب کشور و به خصوص صادرات گاز به عراق از مسیر نفت‌شهر- بغداد خواهد داشت.

بخشی از خط لوله ششم سراسری انتقال گاز حدفاصل سنندج، دهگلان، بیستون، کرمانشاه، نفت‌شهر به طول بیش از 270 کیلومتر فردا با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسمی می رسد.

این پروژه قرار بود هفته پیش با حضور وزیر نفت به بهره برداری برسد اما گسترش تبعات حادثه پلاسکو مانع از سفر وزیر نفت و برگزاری این مراسم افتتاحیه شد. «حمید رضا عراقی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص بهره برداری از این پروژه به تسنیم گفت: "با بهره برداری از این بخش از خط لوله ششم سراسری، ایران گاز صادراتی به عراق را تا مرزهای این کشور می رساند و آمادگی کامل برای آغاز صادرات گاز به عراق خواهیم داشت اما هنوز مسائل مالی در خصوص خرید گاز از ایران حل نشده و مسئولان عراقی اعلام کرده اند که مشکلات مالی را برای خرید گاز از ایران حل می کنند."

به گزارش تسنیم،این بخش از خط لوله سراسری ششم انتقال گاز که با بودجه‌ای بالغ بر 600 میلیارد تومان ساخته و آماده بهره‌برداری شده، نقش بسیار مهمی در پایداری گاز غرب کشور و به خصوص صادرات گاز به عراق از مسیر نفت‌شهر- بغداد خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.