کد مطلب: ۴۸۶۴۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکوردهای عجیب و جدید تورم / آمارهای کم‌سابقه گرانی در مهر ۹۹

رکوردهای عجیب و جدید تورم / آمارهای کم‌سابقه گرانی در مهر 99

آمارهای مربوط به تورم مهر ماه سال 99 از کم‌سابقه‌ترین آمارهای مربوط به افزایش قیمت چند دهه اخیر است. تورم ماهانه از هفت درصد عبور کرده و تورم نقطه به نقطه بار دیگر به بالای 40 درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی جزییات تورم مهر ماه سال 99 نشان می‌دهد تورم یک ماهه به هفت درصد افزایش یافته است. این میزان در چند دهه اخیر کم‌سابقه است و پیش از این، در مهر ماه سال 97 تورم ماهانه از هفت درصد عبور کرده بود.

طبق این بررسی تجارت‌نیوز، رکورد دیگر قابل مشاهده در آمار تورم مهر ماه امسال مربوط به تورم نقطه به نقطه یعنی مقایسه مهر ماه امسال نسبت به مهر ماه پارسال است که پس از یک سال، مجددا این نرخ به بالای 40 درصد بازگشته و 41.4 درصد اعلام شده است.

آمار قابل تامل دیگر در تورم مهر ماه امسال، تورم دو دو رقمی ماهانه در سه گروه است.. روغن‌ بیش از 16 درصد، گروه آب، برق و سوخت بیش از 12 درصد و حمل و نقل هم بیش از 17 درصد تورم داشته‌اند.

طبق بررسی تجارت‌نیوز، بازگشت تورم سه رقمی نقطه به نقطه یعنی مهر امسال نسبت به مهر پارسال هم نکته قابل تامل دیگر است. در این دوره حمل و نقل بیش از 109 درصد و گروه کالاهای بادوام شامل لوازم خانگی و خودرو هم بیش از 136 درصد تورم داشته‌اند.

جزییات این تورم را در خبر تورم مهر ماه سال 99 بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تنهادر شهر غریب

    حقمونه