کد مطلب: ۶۰۳۵۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۳ میلیون مهمان در هتل‌های امارات در ۹ ماه! / گردشگری ایران تعطیل شده؟

۱۳ میلیون مهمان در هتل‌های امارات در ۹ ماه! / گردشگری ایران تعطیل شده؟

در حالی که صنعت گردشگری ایران حال و روز خوبی ندارد، موسسات هتلداری و گردشگری امارات در ۹ ماهه اول امسال حدود ۱۳ میلیون مهمان جذب کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موسسات هتلداری و گردشگری امارات در ۹ ماهه امسال حدود ۱۳ میلیون مهمان جذب کرده‌اند. این آخرین آماری است که اتاق بازرگانی ایران و امارات منتشر کرده است. در حالی که گردشگری ایران رونق چندانی ندارد، اگرچه جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد.

رشد ۴۰ درصدی درآمد هتل‌های امارات

در گزارشی که اتاق بازرگانی ایران و امارات منتشر کرده، نوشته شده: «در حالی که صنعت گردشگری ایران همچنان در اغما به سر می‌برد موسسات هتلداری و گردشگری امارات در ۹ ماهه امسال حدود ۱۳ میلیون مهمان جذب کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.»

همچنین در این گزارش آمده که بر اساس نتایجی که در جلسه شورای گردشگری امارات بررسی شد، مجموع درآمد هتل‌ها به حدود ۱۶ میلیارد درهم رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشت.

اکسپو، گام دیگر امارات برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار

نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ از ‌۹ مهر ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی امارات متحده عربی ادامه دارد. امارات امیدوار است حدود ۲۵ میلیون گردشگر را از این طریق جذب کند. افرادی که به واسطه آنها گردشگری در این کشور رونق یابد و البته روی سرمایه‌گذاری برخی از آنها حساب باز کرده است.

بیش از ۱۹۰ کشور ۶ ماه فرصت نمایش فرهنگ و نوآوری‌های خود را دارند. تخمین زده می‌شود امارات حدود هفت میلیارد تومان برای این جشنواره هزینه کرده باشد. امارات برای جذب سرمایه در زمینه‌های مختلف از جمله رشد اقتصادی و محیط زیست در اکسپو ۲۰۲۰ امیدوار است.

بر اساس گزارشی که اتاق بازرگانی ایران و امارات منتشر کرده، اکسپو ۲۰۲۰ دبی از زمان افتتاح تا ۷ آذر( ۲۸ نوامبر) که حدود دو ماه می‌شود بیش از ۴٫۷ میلیون بازدید داشته. همچنین تعداد بازدیدهای مجازی تا ۲۸ نوامبر به ۲۳٫۵ میلیون افزایش یافته است.

گردشگری ایران تعطیل شده؟

با شیوع ویروس کرونا در ایران و بسته شدن مرزها در فروردین سال ۹۹، صدور ویزای گردشگری در ایران متوقف شد. پس از ۲۰ ماه سرانجام صدور ویزای گردشگری از سر گرفته شد.

در این دوره تنها ویزای درمان، تجاری و تحصیلی برای اتباع خارجی صادر می‌شد و گردشگران اجازه سفر به ایران را نداشتند. سرعت واکسیناسیون در ایران به کندی پیش می‌رفت و بسیاری از شهرها در وضعیت قرمز بودند.

پیش از صدور دوباره ویزای گردشگری ابراهیم پورفرج، رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران به ایسنا با اشاره به خسارت مالی گردشگری و خروج جبران‌ناپذیر متخصصان از این صنعت، گفته بود: «گردشگری نفس‌های آخر را می‌کشد، خیلی‌ها هم نفس‌شان قطع شده است.»

پس از آغاز صدور ویزای گردشگری هم گفت: «ورود گردشگر به ایران تقریبا تعطیل شده بود و به مدت یک سال توریست نداشتیم. آغاز صدور ویزای گردشگری به معنی راه افتدن سیل گردشگران ورودی به ایران نیست. شرکت‌های گردشگری تازه باید با طرف خارجی گفت‌وگو کنند، تا حالا این مذاکرات انجام نمی‌شد، چون ما جواب واضح و روشنی درباره وضعیت پذیرش گردشگر خارجی در ایران نداشتیم.»

بیشترین حجم گردشگر خارجی در ایران از عراق بوده

ایران جزو ارزان‌ترین کشورها برای گردشگران به شمار می‌آید اما ایران از صنعت گردشگری عقب ماند. در حالی که در همین دوره کشورهای دیگر از جمله امارات و عربستان گوی سبقت را از گردشگری منطقه ربوده‌اند.

اخیرا حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هواپیمایی و جهانگردی ایران به تجارت‌نیوز گفته بود: «در یک سال گذشته بیشترین حجم گردشگر خارجی در ایران تقریبا بیش از ۵۰ درصد از کشور عراق بوده است. بعد از عراق هم از کشور افغانستان بیشترین گردشگر خارجی را در ایران داشتیم. این گردشگران تحت عنوان گردشگری سلامت و درمان ویزا گرفته و به ایران آمدند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.