خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۰۱۱۶

گرمای بورس در آغاز زمستان

گرمای بورس در آغاز زمستان

اعضای چشم‌انداز بورس «تجارت‌نیوز» هفته جاری را هفته‌ای مثبت و متعادل برای شاخص کل بورس پیش‌بینی کرده‌اند.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

2 dey 96

نظرسنجی این هفته « تجارت‌نیوز » از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری رو به رشد با روندی کندتر از هفته‌های پیش دارد.

گروه‌هایی که اکثر بزرگان تحلیل بنیادی، تکنیکالی و اقتصادی کشور در مورد روند مثبت آن‌ها در هفته پیش رو اتفاق نظر دارند عبارتند از: فلزات اساسی، کانه‌های فلزی، خودرویی‌ها، انبوه‌سازی‌ها. در این میان نام گروه‌هایی مانند پتروپالایشی‌ها، سیمانی‌ها و دارویی‌ها در نظرات اعضای نظرسنجی به چشم می‌خورند.

به گزارش «تجارت‌نیوز» هفته گذشته را در حالی پشت سر گذاشتیم که شاخص کل بورس در ادامه روند صعودی‌اش کانال 94 هزار واحد را نیز با قدرت پشت سر گذاشت و وارد کانال 95 هزار واحد شد.

رشد قیمت‌های جهانی عمده عامل نظر مثبت تحلیل‌گران بازار سرمایه نسبت به رشد قیمت سهام شرکت‌های گروه فلزات اساسی در هفته جاری است.

در جریان معاملات شب گذشته (جمعه) در بازارهای جهانی قیمت هر تن کنسانتره سنگ آهن با رشد 6 درصدی نسبت به روز قبل از آن به 95 دلار و 44 سنت رسید. در این راستا قیمت هر تن سنگ آهن با عیار 62 درصدی نیز 5 درصد نسبت به روز قبل از آن افزایش یافت و به 76 دلار و 36 سنت در هر تن رسید. هر تن قراضه چین نیز با جهش روزانه 6 درصدی به 2 هزار و 800 یوان در هر تن رسید.

قیمت سایر فلزات اساسی، گران‌بها و محصولات معدنی مانند زغال‌سنگ، آلومینیوم، فولاد، مس، سرب، طلا و نقره نیز در معاملات بازارهای جهانی شب گذشته صعودی و قابل توجه بود. به نظر می‌رسد جمله این کامودیتی‌ها با رشد خود به نوعی فرا رسیدن سال میلادی جدید را به کام سهام‌داران‌شان شیرین کرده و به این ترتیب به آن‌ها تبریک می‌گویند.

در راستای حرکت هماهنگ قیمت کامودیتی‌ها، نفت نیز از قائله رشد عقب نمانده و همگام با سایرین حرکت کرده است. در این راستا قیمت هر بشکه نفت برنت در لحظه تنظیم این گزارش بیش از 65 دلار معامله شده است. بدیهی است ثبات قیمت نفت در سطوح فعلی اتفاقی بسیار خوشایند برای اقتصاد کلان کشورمان -با توجه به پیش‌بینی نفت 55 دلاری بودجه سال 97- و شرکت‌های پتروپالایشی بازار سرمایه خواهد بود.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
1 حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها
2 ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها
3 رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت خودرویی‌ها، تک‌سهم‌ها
4 فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی، کانه‌های فلزی
5 محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش خنثی تک‌سهم‌ها
6 مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی فلزات اساسی، کانه‌های فلزی
7 امیرمهدی صبایی مدیریت پرتفوی و تامین مالی هلدینگ تاپیکو خنثی پتروشیمی‌ها، تک‌سهم‌ها
8 مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه خنثی پالایشی‌ها، فلزات اساسی
9 مهدی ساسانی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی، کانه‌های فلزی
10 میثم صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت انبوه‌سازی‌ها، خودرویی‌ها
11 بهزاد صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی
12 نیما آزادی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی -
13 کوروش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه مثبت فلزات اساسی
14 امیر مقدم فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت سیمانی‌ها، انبوه‌سازی‌ها، دارویی‌ها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.