کد مطلب: ۲۴۱۷۴۵

گسترش همکاری‌های ایران و هلند در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، شیلات و مدیریت آب

گسترش همکاری‌های ایران و هلند در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، شیلات و مدیریت آب

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که به لاهه سفر کرده با همتای خود تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، شیلات و مدیریت آب امضا کرد.

اسکندر زند در حاشیه مراسم امضای این یادداشت تفاهم همکاری گفت: خوشبختانه در زمینه‌های آب و خاک و افزایش کارایی مصرف آب توافقات خوبی صورت گرفت تا بتوانیم از تجربیات هلند در این زمینه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این که هلندی‌ها در زمینه‌های گلخانه‌ها، اصلاح نژادهای دامی و اصلاح نژاد آبزیان تجربیات خوبی دارند، اظهار داشت: موافقت کردیم که کشور هلند در زمینه راه‌اندازی مرکز توسعه باغبانی در ایران برای خدمات دهی به کشور و همچنین کشورهای منطقه همکاری کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: همچنین موافقت کردیم تا برخی بذوری که در ایران ظرفیت تولیدشان وجود دارد، با کمک مشترک بخش خصوصی دو کشور در ایران تولید و به بازارهای جهانی عرضه شود.

در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری، معاون وزیر کشاورزی هلند نیز گفت: در دو سال گدشته اتفاقات خوبی رخ داده و ما در زمینه سازندگی تا به امروز همکاری‌های زیادی با ایران داشته‌ایم.

خانم سونیما افرود: امروز تفاهم نامه خوبی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و دام با ایران امضا کردیم و برای اجرا بزودی برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: من برای توسعه همکاری‌ها بسیار خوشبین هستم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.