کد مطلب: ۵۶۴۱۹۶

۴ جانشین شایسته برای گوشی‌های ممنوعه

۴ جانشین شایسته برای گوشی‌های ممنوعه

Poco X3 ، ردمی نوت ۱۰، نوکیا ۵.۴ و ریلمی هشت پرو مهمترین گوش‌هایی هستند که قربانی ممنوع شدن واردات گوشی‌ها به دلایل فنی می‌شوند. اما به جایشان چه می‌توان خرید؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همه‌چیز از نامه‌ای شروع شد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای انجمن وارد کننده‌های موبایل ارسال کرد و در آن دستود داد جلوی واردات برخی گوشی‌ها به دلایل فنی گرفته شود. Poco X3 ، ردمی نوت ۱۰، نوکیا ۵.۴ و ریلمی هشت پرو مهمترین گوش‌هایی هستند که قربانی این قانون می‌شوند اما به جایشان چه می‌توان خرید؟

* POCO X3 فعلا یکی از پر‌فروش‌ترین گوشی‌های شیائومی در بازار است و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این مدل همین امروز حدود شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. با همین بودجه می‌شود در خانواده سامسونگ به گلکسی A51 و گلکسی M31 فکر کرد.

گلکسی A51 در برخی از آیتم‌ها مثل دوربین و ظرفیت باتری از Poco X3 ضعیف‌تر است اما گلکسی M31 چیزی کم ندارد.

باتری آن از گلکسی A51 قوی‌تر است(باتری گلکسی M31 شش هزار میلی آمپر است و باتری گلکسی A51 پنج میلی آمپر است). دوربین اصلی گلکسی M31 هم از لنز ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد و نقطه قوت دیگری برای این محصول به حساب می‌آید.

*ردمی نوت ۱۰ دیگر محصول شیائومی است که با قانون جدید دیگر پاهایش به بازار ایران نمی‌رسد. این مدل بیشتر از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزش دارد و اگر بخواهیم مثلا از بین گوشی‌های هوآوی و سامسونگ یک جایگزین برای این مدل پیدا کنیم، مدل در خوری وجود ندارد.

پس چه کار کنیم؟

با یک جست‌وجوی ساده ارزان‌ترین گوشی ۵G بازار به شما چشمک می‌زند. خیالتان راحت در بسیاری از آیتم‌ها ردمی نوت ۹T5G چیزی از ردمی نوت ۱۰ کم ندارد و روزی که اینترنت نسل پنجم در ایران فراگیر شود، شما را سرافراز می‌کند.

*Realme8 Pro هم ورودش قدغن شده است. برای انتخاب جانشین شایسته این مدل اجالتا از همین برند روی Reame7 نسخه ۵G زوم می‌کنیم.

گزینه جدید قیمت کمتری دارد. در بخش پردازنده گرافیکی و دوربین هم رقابت را به مدل ممنوعه می‌بازد اما توجه کنید که Reame7 باتری نسبتا قوی دارد و بابت خرید آن بیشتر از یک میلیون تومان کمتر به خرج می‌افتید. از همه مهم‌تر دستتان به مدلی می‌رسد که توانایی پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت را دارد.

*قیمت سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نوکیا ۵٫۴ به ما می‌گوید باید دنبال بهترین گوشی بازار با بودجه کمتر از چهار میلیون تومان بگردیم. در بین خانواده سامسونگ انگار مدل‌های سری A اصلا برای همین مدل ساخته شده‌اند اما بهترین انتخاب گلکسی A12 است.

راستش را بخواهید با مقایسه مشخصات این دو گوشی متوجه می‌شوید با سیبی روبه‌رو هستیم که از وسط نصف شده است.

صفحه نمایش،دوربین اصلی و سیستم عامل این دو گوشی تفاوتی با هم ندارند نهایتا اگر ظرفیت باتری برای شما مهم است گلکسی A12 دست بالاتر را دارد و می‌تواند انتخاب شایسته‌ای باشد.

منبع خبر: روزنامه هفت صبح

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهروز

    سلام میشه به جواب برسم یعنی من امثال من پوکوایکس تری داریم گوشیمون ازنظر قیمت وارزش افت میکنه و این ممنوعیت وارداتشون چه مشکلاتی ایجادمیکنه

  • علی

    واقعا بی سواد بوده هر کی اینو نوشته،من سامسونگ ۷۱ هم داشتم،poco خیلی بهتره،از دوربین و باتری و کیفیت،خیلی

  • سید مهدی

    پوکو ایکس3 و نوت 10 هیچ جایگزینی تو بازار نداره
    چطور سامسونگ a51 و m31 رو با پوکو ایکس3 مقایسه میکنید
    از هر لحاظ ضعیفتر از پوکو هستند با قیمت بالاتر

  • ادوین

    هیچ چیزی جای نوت 10 رو نمگیره چه گوشی تو بازار هست که. مثله نوت 10خوش دست ظزیف صحفه سوپر آمولد صدای استریو باطری 5هزار با این قیمت گیر میاد

  • امیر

    هیچی نمیاد با ۷/۲ بشهpoco x3 pro
    از لحاظ تراشه که سامسونگ های بالای 14 تومان میتونن جاشو بگیرن
    تازه شمایی که میگی a51 وm31
    بهتره بگم که a52 5g جلوی poco x3 pro کم آورد حالا اوناهم جای خودشون رو دارن

  • Maryam

    من و خواهرم ی هفته نیست ردمی نوت ده خریدیم والا نمی‌دونم سود کردیم یا ضرر

    • کوروش

      سود کردین یا حداقل خواهید کرد
      کمبود گرانی خلق میکنه

  • ناشناس

    سلام دوستان کسانی که میگن با شماره های اظطراری ایران مثل 125تماس نمیشه گرفت دروغه راحت میشه شماره گیری کرد با پوکو ایکس تری
    فقط بعد از شماره گیری یه با اضافه بگیرید بعد شماره رو بگرید به همین راحتی

  • ناشناس

    سلام پرچم سامسونگ همیشه بالاس بعقیه پشم هستند

    • کوروش

      حالا نه اینتوری که شما گفتی ولی آره اول سونی بعدشم سامسونگ

    • کوروش

      آره درسته ولی بالاتر از سامسونگ هم هست
      سونی

  • Sami

    سلام
    افرادی که گوشی شیایئومی دارند با گرفتن شماره های اضطراری واضافه کردن پلاس ب آخرشماره دیگه مشکلی ندارن ویا اینکه کد کشور رو ب آخرشماره های اضطراری اضافه کنن مثلا ۱۱۰۹۸و +۱۱۰

  • Sh

    من دو ماهی میشه پوکو خریدم ولی تا حالا سه دفعه صفحه نمایشش به کا سیاه شد وحالت اشباع در اومد نمیدونم مشکلش چیه و هر بار خاموش روشن میکردم تا درس میشد ینی به خاطر گرماست یا ☹️☹️?؟؟