کد مطلب: ۶۰۹۸۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به یارانه جدید دولت/ افزایش یارانه‌ها به ماه بعد موکول می‌شود؟

واکنش‌ها به یارانه جدید دولت/ افزایش یارانه‌ها به ماه بعد موکول می‌شود؟

دولت وعده داده که یارانه‌ها را از دی ماه افزایش دهد، گروهی از مردم نسبت به واریز یارانه جدید ناامید هستند و گروهی دیگر می‌گویند که چرا دایره مشمولان محدود است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است از دی ماه یارانه‌ها دو برابر شود و به مشمولان بن خرید کالا داده شود. در حال حاضر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین به خانوارها پرداخت می‌شود که به گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از این ماه علاوه بر یارانه‌ای که به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود بن خرید کالا نیز داده شود.

آنگونه که جعفر قادری، نماینده مجلس اعلام کرده یارانه جدید قرار است به هفت دهک اول جامعه پرداخت شود. دولت‌ هم در بودجه پیش‌بینی کرده که سه دهک از یارانه‌بگیران حذف شود. بنابراین احتمالا مشمولان همان ۶۰ میلیون نفری باشد که یارانه بنزین دریافت می‌کنند.

در خصوص مبلغ یارانه نیز پیش‌بینی می‌شوند که به یک خانوار چهار نفره، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به صورت نقدی و ۴۰۰ هزار تومان نیز به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت می‌شود.

واکنش مخاطبان به این تصمیم دولت به شرح زیر است:

گروهی از مردم می‌گویند چرا دولت مشمولان را هفت دهک اعلام کرده، چرا که هفت دهک یعنی کسانی که یارانه معیشتی می‌گیرند. در حالی که برخی از خانوارها مستحق دریافت یارانه هستند اما هیچ یارانه‌ای نمی‌گیرند.

«تجربه ثابت کرده اگه ۱۰۰ تومن جیب مردم بریزی ۱۰ برابرشو از جیب دیگه ش در میاری»

«والا هی میگن از آذر از دی یارانه زیاد میشه مسخره کردن ملت رو مردم تخم مرغ هم نمیتونن بخرن بخورن برنج خیلی گرون شده فکر کنم بدبخت مردم کارگر باید عید به عید برنج بخورن کی به این مردم میرسه خدا میدونه همه دارن تلف میشن اینا هم با این وعده ها کلک زدن مردم بیچاره رو»

«این یارانه به اصطلاح معیشتی کاملا ناعادلانه است وبه کسانی پرداخت میشود که اصلا نیازمند نیستند»

«اگر قرار باشد یارنه ها زید شود باید برای کل مردم زیاد شود نه برای یک عده بقیه ای مردم فقط نظارگر باشند باید عدالت بر قرار باشد به یکی بدن به یکی ندن این یعنی نمیدانم چی»

این یارانه هم مثل یارانه‌های قبلی

از آنجایی که رئیس دولت وعده افزایش یارانه‌ها از آذر ماه را داد و معاون اقتصادی او نیز وعده خبر خوش در آذر ماه را داده بود که هیچ یک اجرایی نشد. حالا عده‌ای از مردم نسبت به این خبر افزایش یارانه‌ها ناامید هستند و آن را باور نکرده‌اند.

«هر چه اذر ماه یارانه اضافه شد منتظر دی باشید دلتون خوش کردید به یارانه که معلوم نیس میدن یانه اینم مثل روحانی»

«والا هی میگن از آذر از دی یارانه زیاد میشه مسخره کردن ملت رو مردم تخم مرغ هم نمیتونن بخرن بخورن برنج خیلی گرون شده فکر کنم بدبخت مردم کارگر باید عید به عید برنج بخورن کی به این مردم میرسه خدا میدونه همه دارن تلف میشن اینا هم با این وعده ها کلک زدن مردم بیچاره زو

«به خدا توکل هی میگن اول آذر آخر آذر بالاخره دی یا آذر یارانه ها زیاد میشه ؟؟؟؟»

«بنده خدا این دولت فقط امروز فردا می‌کنه دل ما خوش می‌کنه کدام یارانه کدام پول دلتون خوش کنید ک بهتون میده»

از آنجایی که دولت سابقه اجرایی نکردن وعده‌های خود را دارد و با ورود به دی ماه هنوز جزئیات این یارانه مشخص نیست، این پیش‌بینی مردم برای پرداخت یارانه از دی ماه نیز دور خیلی احتمال بعیدی نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا محمودی

    بابا بسه دیگه کمر مردم شکست با اینهمه تورم به کجاداریم میرم

  • ناشناس

    حالا اون بدبخت بیچاره آبی مثل ما که معیشتی نمی‌گیریم چیه

  • امید

    فقط دروغ
    فقط کلک یک ریال هم ااضافه نخواهدشد فقط گرانی گرسنگی بدبختی بیکاری

  • محمد

    مردم میدونن که همش حرفه دیگه باور نمی کنن

  • ناشناس

    مارو مسخره گرفتن بازیچه شدیم تو دست این دولت شکم خودشون پر باشه سیر باشن با مردم چیکار دارن ک یه خانواده ۵ نفره با این گرونی بیکاری بی پولی چجوری زندگی میکنه متاسفم برا همچین دولتی که ب فکر مردمش نیس

  • ناشناس

    سلام شما مسولان دولت درطی این چند سال یا عیدی به کارمند می دهید یا باز نشستگان یا کسی های که در توی کار های دولتی هستند یا حقوق شان را بالا می برید یا عیدی می دهید برای چی تا به حال به یک کار که کار می کند پاداش یا عیدی نمی دهید تا انها هم خوشحال باشند که جزی از همین ملت هستند واینکه به فکر ملت بدبخت باشید که مردم از بی پولی وبی کاری وبدبختی وبیچارگی به هزار راه کشیده می شوند شما مسولان اثلا به فکر مردم کارگر نیستید شما را به خدا به مسولیتی که به شما داده شد قاتانه عمل کنید ومن یک کارگر ساده هستم که درسال 10 میلیون درامد ندارم وشما که توی کار های دولتی هستید به برج 10 میلیون غانه نیستید به خدا این عدالت نیست در دولت ایران ومن از مسولانی که به فکر مردم هستند تشکر می کنم

  • ناشناس

    سلام من از شما خواهشمند هستم که یارانه هارا اضاف کنید تا مردم به درد زندگی خود بزند وبه فکر کارگر های بیچاره هم باشید

  • ناشناس

    فکر کنم که این دلت خیلی از عدالت سر شون نشه هی میگن اول آذر آخر آذر چی خبری شد بالا نسبت دارن خرمون می کنن الان هم وعده دی ماه رو دادن اصلا باور نکید

  • ناشناس

    سلام چرا این یارانه هارو زیاد نمی کنین
    هین مملکت اینقدر سرمایه داره که با دادن ۱۰۰هزار به هر یه نفر از مردم هیچ به سر اقتصاد
    مملکت نمیاد ایران یکی ازـپر منافع ترین کشورهای خاورمیانه است

  • محمد

    سلام چرا این یارانه هارو زیاد نمی کنین
    هین مملکت اینقدر سرمایه داره که با دادن ۱۰۰هزار به هر یه نفر از مردم هیچ به سر اقتصاد
    مملکت نمیاد ایران یکی ازـپر منافع ترین کشورهای خاورمیانه است