کد مطلب: ۷۴۷۸۶۹

یارانه نان سال ۱۴۰۲ اعلام شد

یارانه نان سال 1402 اعلام شد

مبلغ یارانه نان سال 1402 اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ مبلغ یارانه نان برای سال آینده اعلام شد.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲، یارانه نان ۵۶ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، مبلغ ۵۶ هزار میلیارد تومان بابت یارانه نان در بودجه پیش بینی شده است و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

جزئیات یارانه نان 1402

مشاور وزیر اقتصاد‌ با اشاره به احصای انحراف 25 درصد مصارف روزانه آرد نانوایی‌ها با اجرای فاز اول هوشمند‌سازی توزیع آرد و نان، گفت: در فاز دوم طرح، انحراف 5 هزار تنی آرد از شبکه نانوایی‌ها حذف می‌شود.

دو روز قبل خبری از محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد‌ نقل شده بود مبنی بر اینکه با معادل‌‌سازی حجم آرد توزیع‌شده طی یک روز در نانوایی‌ها و مقدار نان تولیدشده، مشخص شد حدود ۵ هزار تن آرد در این ‌بین گم ‌شده است.

با این حساب، با محاسبه ۱۰۰ گرم آرد برای تولید یک قرص نان لواش، حدود ۵۰ میلیون نان لواش در یک روز ناپدید می‌شود! در خبرها آمده بود که این مقدار نان صرف خوراک دام و طیور، مصرف واحدهای صنفی و صنعتی در حوزه گندم و بخشی هم قاچاق می‌شود.

مشاور وزیر اقتصاد روز گذشته درباره اظهاراتی که از او نقل شده توضیح داد: از دهه‌های گذشته به‌دلیل اختصاص ارز ترجیحی به آرد نانوایی‌ها و همچنین اجتماعی بودن مسئله نان و گندم، اقتصاد بخش آرد و نان‌ دچار انحراف بود. دولت سیزدهم تصمیم گرفت با اجرای طرح هوشمند‌سازی توزیع آرد و نان، این انحراف را به حداقل کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • غلامرضا

    اقای جلال مثل اینکه خوابی وداری حرف میزنی من کارگری دارم وموقع بازنشستگی شخص شده است چهار درصد کارسخت وزیان اور راتامین اجتماعی می گیرد راازکجا بیاو رم من اگر حقوق کا گر راطبق قانون پرداخت کنم فردا باید درنانوایی راتخته کنم اکنون که یکسال شده دولت محترم حق نانواراضایع می کند فرداقیمت جواب دهد ما هیچ موقع از حقمان نمی گذریم