کد مطلب: ۵۱۲۱۱۴

گزارش تجارت‌نیوز از واکنش مردم به خبر جدید یارانه:

افزایش ۲ برابری یارانه منتفی شد؟

افزایش ۲ برابری یارانه منتفی شد؟

قرار بود یارانه‌ها در سال آینده دو برابر شود و بسیاری از مردم نسبت به این تصمیم امیدوار بودند، اما با رد کلیات بودجه در صحن مجلس عملا این مصوبات نیز به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار بود طبق مصوبه کمیسیون تلفیق یارانه پرداختی سال آینده دو برابر شود. یعنی دو یارانه معیشتی بنزین در قالب یک یارانه واریز می‌شود.

اما در این هفته مجلس با کلیات بودجه موافقت نکرد و این مصوبات کمیسیون تلفیق نیز تعلیق شد. این در حالی است که بنا بود برای سال آینده به ۲۰ میلیون نفر مبلغ ۹۰ هزار تومان، ۲۳ میلیون نفر مبلغ ۱۳۶ هزار تومان، به ۲۵ میلیون نفر مبلغ ۱۸۸ هزار تومان، به ۱۰ میلیون نفر عضو بهزیستی و کمیته امداد مبلغ ۲۶۷ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شد.

پس از این که کمیسیون از افزایش یارانه‌ها برای سال آینده خبر داد بسیاری از مردم نسبت به این موضوع واکنش مثبت نشان دادند تا بتوانند از این طریق بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهند.

اما گروهی دیگر معتقدند که اگر این افزایش یارانه‌ها اعمال می‌شد باید منتظر افزایش قیمت در کالاها و خدمات و تورم بیشتر می‌بودیم.

«مساله همین هست اینها دو زار به یارانه اضافه کنند چندبرابر به قیمت اجناس و کالاها اضافه میکنند در واقع افزایش یارانه اینجا معنی نداره چون از اون طرف تورم زیاد میشه»

«این دولت اگر یارانه را چندرغاز زیاد کنه از اون طرف تورم و گرانی را چندبرابر میکنه.»

«این طرح خوبه اما به شرط اینکه تورم ۳رقمی نشه کارمندان هم از نظر معیشت وضعیت قابل تعریفی ندارند»

«ده برابر هم کافی نیست،چون هدفی پشت اینکارنیست،تورم را مهارکنید،بلدنیستید از چین کمک بگیرید»

«این یارانه هم جوابگو نیست هم تورم افسار گسیخته همراه دارد»

«بچه گول نزنید صد تومان میدید هزار تومان تورم میگیرید»

«ما یارانه نمیخوایم به کی بگیم ۴۵ تومن میدین نمیشه باهاش یه روغن هم خرید دو برابر بشه خو دیگه واویلا روغن میشه ۲۰۰ تومن»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بنده خدا

    اینا چه یارانه رو افزایش بدن چه ندن ڪالا و ڪلا همه چی روزے چند بار افزایش قیمت میڪنن و ماهم ڪارے از دستمون برنمیاد پس همون بهتر ڪه دو برابر ڪنن تا یڪم ڪمتر تو جیبشون بره، این حق مردم ایران پول باباشون نیس ڪه، البته حقمون خیلی خیلی بیشتر از ایناست ڪه خودشون میخورن و ما هم پیش زن و بچه هامون شرمنده و سرافڪنده ایم ایشالله همیشه پیش زن و بچه هاشون شرمنده و سرافڪنده بشن

  • بهرام

    والله فکرکنم سال بعد همون ۴۵تومن روهم بخورن ویه آب هم روش چون خیلی خیلی زیاده ومردم با اون پول حتما توی ۱۰۰سال آینده میتونن ماشین شاسی بلند بخرن ممنون ازدولت تدبیر وامید

  • ناشناس

    یعنی زورشون میاد افزایش بدن خدایااا کجایی

  • ناشناس

    دقیقاهمینطوره‌اگه‌‌‌‌حتی‌یارانه‌رو،برای‌هرنفربخوان‌دوبرابرکنن‌‌یعنی‌نفری۹۱۰۰۰تومان‌فایده‌ای‌‌نداره،چون‌قیمت‌هارومیکشن‌بالاو…

  • ناشناس

    اگه‌یارانه‌رواضافه‌کنندنبایدقیمت‌هاروافزایش‌بدهندچون‌اینجوری‌اصلا فایده‌ای‌نداره‌،بازهم‌دوباره‌باتورم‌اقتصادی‌مواجه‌میشویم‌و…

  • ناشناس

    یارانه دوبرابر نشده برای من همن ریختن کم یارانه برج ۱ و ۱۴۰۰ ریختن همو ۴۵ هزار رو ریختن

  • ناشناس

    یعنی چی مردم رامسخره کردید به خدا

  • bandey hkoda

    دولت باید در قبال این بی ثباتی و نا کارامدی پاسخگو باشه.خون مردمو تو شیشه کردین بس نیست..انگار پول دسته گدا میدن..از خودمن میگیرن بخودمن برمیگردونن.خجالت اوره ک نمیتونن یک تصمیم درست و برای معیشت مردم بگیرن.هردفه یه چی میگن.

  • ناشناس

    قیمت ها افزایش یافته دیگه مگا قرارچقدر گرانی باشه مگه از ده ساله پیش که یارانه ها هدفمند شده قیمت ها ده برابر نشده همه چی گران شده این یارانه هست که فقط ثابت مونده فعلا فقط یارانه باید افزایش پیدا کنه نه کالا ها

  • Saleh.b

    فعلا همه اینا به کنار من نمیدونم چرا باید از حقوق پنج میلیون مالیات کم بشه اخه مگه انصاف ندارن انصاف هست میترسن جیبهای خودشون خالی بمونه دولت رو هرکاری کنن بازم نمیتونه ازخالی کردن جیب مردم دست برداره .