کد مطلب: ۲۳۰۶۸۷

۲۰ هزار مگاوات از مصرف تابستان سهم تجهیزات سرمایشی است

۲۰ هزار مگاوات از مصرف تابستان سهم تجهیزات سرمایشی است

معاون فنی و استاندارد ساتبا گفت: ۲۰ هزار مگاوات از پیک بار مصرف تابستان سهم تجهیزات سرمایشی است.

امیر دودابی نژاد، معاون فنی و استاندارد ساتبا به عمده دلایل افزایش پیک بار شبکه سراسری کشور در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از ظرفیت پیک بار مربوط به تجهیزات و وسایل سرمایشی بوده و از ۵۵ هزار مگاوات پیک بار تابستان بیش از ۲۰ هزار مگاوات آن مربوط به تجهیزات سرمایشی است که البته خوشبختانه بر اساس تمهیدات ساتبا اکثر وسایل سرمایشی از قبیل کولرهای آبی، گازی و انواع چیلرها دارای برچسب انرژی بوده و کشور ما از نظر استاندارد مصرف انرژی بیش از ۵۵ استاندارد را داراست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دودابی نژاد ادامه داد: خوشبختانه تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی تناسب و همزمانی بسیار زیادی با بار مصرف سرمایشی کشور داشته و از زمان طلوع خورشید به مرور که بر دمای هوا افزوده می‌شود که این شرایط باعث افزایش بار مصرف می‌گردد، تولید برق خورشیدی نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در دو سال اخیر با رشد بسیار خوبی روبرو بوده است. با توجه به این خصوصیت فنی انرژی خورشیدی و همچنین پتانسیل خوب کشورمان در این زمینه، می‌توان برای تامین بار مصرف سرمایشی تا ۲۰ هزار مگاوات برق خورشیدی را توسعه داد.

معاون فنی و استاندارد ساتبا در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: یخچال‌های بدون برچسب انرژی و با بازده انرژی پایین تقریبا دو برابر یخچال‌های بهینه و دارای بازده انرژی بالا، برق مصرف می‌کنند و مصرف‌کنندگان باید هنگام خرید یخچال و فریزری را انتخاب کنند که با توجه به برچسب انرژی دارای بالاترین بازده و کمترین مصرف انرژی باشد.

منبع: وزارت نیرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.