کد مطلب: ۳۵۸۰۱۶

جعفرزاده عنوان کرد:

۲۱ هزار صندلی هواپیما منتظر مسافران نوروزی

۲۱ هزار صندلی هواپیما منتظر مسافران نوروزی

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: برای ایام نوروز حدود ۲۱ هزار نفر صندلی در نظر گرفته شده و بر تعداد این صندلی‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۱ هزار صندلی هواپیما در اختیار مسافران قرار دارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم با استانداردسازی پرواز‌ها و همچنین هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی تعداد صندلی‌های پرواز برای ایام نوروز را افزایش دهیم.

وی افزود: با افزایش تعداد صندلی‌های پرواز انتظار مسافران برای بلیت پرواز‌ها کاهش می‌یابد و از سوی دیگر با صدور مجوز پرواز‌های فوق‌العاده تا اندازه بسیار زیادی می‌توانیم مطالبات مسافران نوروزی را پاسخ دهیم.

وی اظهار کرد: تعدادی هواپیما در حال چک و استاندارد سازی است که با ورود آنها به ناوگان هوایی تعداد صندلی‌های پرواز‌ها افزایش می‌یابد.

جعفرزاده تصریح کرد: از تاریخ ۹۷/۱۰/۱۱ فروش بلیت‌های ایام نوروز به صورت سیستمی انجام شده و تا به امروز استقبال مسافران برای پیش خرید پرواز‌ها بسیار خوب بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه به جز مسیر‌های قشم، کیش و شهر‌های نفت‌خیز صدور بلیت چارتری ممنوع بوده و سازمان هواپیمایی با دفاتر خدمات مسافرتی که بلیت را به صورت چارتری می‌فروشند، برخورد شدید می‌کند.

جعفرزاده بیان کرد: صدور بلیت چارتری تنها در قالب بسته سفر امکان‌پذیر است و در غیر این صورت فروش بلیت به این شیوه غیر قانونی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه فروش بلیت چارتی غیر قابل استرداد است، گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌ها بلیت‌های تکی و برنامه‌ای را خریداری کرده و به صورت چارتری به مسافران می‌فروشند که این امر غیرقانونی است و مسافران در صورت مشاهده چنین بلیت‌هایی موضوع را اطلاع دهند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی باید بر روی توزیع بلیت‌ها مدیریت کافی داشته باشند، گفت: مسافران با مدیریت سفر خود می‌توانند بلیت‌های خود را در زمان دلخواه خریداری کنند و همین امر باعث تهیه بلیت‌ها با قیمت‌های مناسب‌تر می‌شود.

هم‌اکنون بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار ناوگان هواپیمایی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده که با برطرف شدن نقص فنی و استانداردسازی برخی از هواپیما‌ها به تعداد ناوگان‌ها افزوده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.