کد مطلب: ۲۵۸۲۵۷

۲.۶ میلیون شغل آمریکایی در معرض خطر با سیاست‌های ترامپ

۲.۶ میلیون شغل آمریکایی در معرض خطر با سیاست‌های ترامپ

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد سیاست جنگ تجاری ترامپ می‌تواند ۲.۶ شغل را در آمریکا در معرض خطر قرار دهد.

در حالیکه تصور بر این است جنگ تجاری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اشتغالزایی بیشتری را در آمریکا ایجاد می‌کند؛ اما بررسی‌ها اخیر از سوی کارشناسان اقتصادی موسسه «ترید پارتنرشیپ» آمریکا حاکی از یک واقعیت تلخ‌تر برای سیاست «اول آمریکا» دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمریکا به تازگی تعرفه ۲۵ درصدی بر فولاد وارداتی و تعرفه ۱۰ درصدی بر روی آلومینیوم وارداتی در مقابل متحدین خود در اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا وضع کرده و از اول ماه جاری میلادی اجرا شده است.

انتظار می‌رود این تعرفه‌ها منجر به اشتغالزایی ۲۶ هزار و ۳۴۶ نفر در بخش فولاد و آلومینیوم آمریکا شود؛ اما بررسی‌ها حاکی از آن دارد که این تعرفه‌ها و اقدامات تلافی‌جویانه می‌تواند ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار شغل را در آمریکا در معرض خطر قرار دهد.

همچنین اتاق بازرگانی ایالات متحده هم اعلام کرده که سیاست تجارت ترامپ ممکن است حتی بیشتر از ایجاد اشتغالزایی برای ایالات متحده هزینه داشته باشد.

«تام دونوهو» رئیس اتاق بازرگانی آمریکا گفت: افزایش فهرست تعرفه‌های پیشنهاد شده یا اعمال شده از سوی دولت و نیز ادامه روند بلاتکلیفی در مورد آینده قرار داد نفتا تهدیدی برای از بین بردن پیشرفت اقتصادی انجام گرفته شده، تلقی می‌شود.

بر پایه این گزارش، اتحادیه اروپا اعلام کرد با اعمال تعرفه بر روی شلوار جین، نوشیدنی‌ها، موتورهای هارلی دیویدسون و دیگر کالاهای سنتی آمریکا به مقابله به مثل در سازمان تجارت جهانی خواهد پرداخت.

منبع: راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.