کد مطلب: ۱۴۸۴۰۴

وزیر نیرو:

۴۶.۸ درصد جمعیت شهری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بهره‌مند هستند

۴۶.۸ درصد جمعیت شهری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بهره‌مند هستند

وزیر نیرو گفت: ۴۶.۸ درصد جمعیت شهری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بهره‌مند هستند.

حمید چیت‌چیان صبح دوشنبه در افتتاح فاز اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر اظهار کرد: ما در کشوری خشک و نیمه‌خشک زندگی می‌کنیم و در ۱۵ سال اخیر با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کرده است و لذا اهمیت آب برای همه ما روشن است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: اهمیت مساله فاضلاب برای ما به این جهت است که با توسعه صنایع و کشاورزی و توسعه شهرها، نیاز به تصفیه آب روشن شد.

وزیر نیرو گفت: هر متر مکعب آب آلوده، چهار متر مکعب آب پاکیزه را آلوده می‌کند، اگر بتوانیم فاضلاب را جمع‌آوری و به صورت اصولی مصرف کنیم از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کنیم.

وی بر سلامتی و بهداشت جامعه تاکید کرد و گفت: ورود آب آلوده به محیط اثر بر آب می‌گذارد و مصرف آن در کشاورزی و دامداری، سلامت جامعه را به خطر انداخت.

چیت‌چیان اضافه کرد: با جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن ضریب امنیت بهداشتی جامعه افزایش می‌یابد، در ضمن از پساب، پس از تصفیه به عنوان منابع آبی می‌توان بهره برد.

وی گفت: در حال حاضر پروژه‌های فاضلاب بزرگ‌ترین طرح‌های زیست‌محیطی کشور هستند، تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر چهلمین تصفیه‌خانه دولت یازدهم است.

وزیر نیرو گفت: با افتتاح دو تصفیه‌خانه دیگر در روزهای باقیمانده، ۴۲ تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح شده است.

چیت‌چیان اظهار داشت: بیش از ۲۶ درصد کل ظرفیت تصفیه فاضلاب تاریخ کشور در دولت یازدهم انجام شده است، اکنون ۴۶.۸ درصد جمعیت شهری کشور از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به گزارش سالانه سازمان ملل گفت: خدا را شکر شاخص ایران هم از نظر آب و هم فاضلاب، راضی‌کننده است.

وزیر نیرو گفت: در کشور و استان تهران شاهد عملکرد خوب شرکت آبفا بودیم، در مجموع ۱۰ مدول فاضلاب در ۹ شهر به بهره‌برداری رسیده و اکنون ۹۵۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز رسیده است، که در ابتدای این دولت این ظرفیت حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب بوده است و حدودا دو برابر شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.