کد مطلب: ۴۸۳۹۴۴

۵ نکته در مورد هیوندای i۴۰ که شاید ندانید

۵ نکته در مورد هیوندای i40 که شاید ندانید

هیوندای i40 یک خودروی بسیار ایمن است. وجود 9 کیسه هوا، ترمزهای متنوع، هشدار نقطه کور، رادار خطی و کروز کنترل هوشمند و سنسور تشخیص عابر پیاده، یک خودروی بسیار ایمن محسوب می‌شود که نسبت به رقبایش کمی جلوتر است.

با وجود پرطرفدار بودن بعضی برندها در ایران، گاهی پیش می‌آید که بعضی از تولیدات، علی‌رغم پیش‌بینی‌های همگان، با فروش خوبی روبه‌رو نمی‌شوند. این موضوع دلایل متعددی دارد. از ضعف طراحی و کم بودن آپشن‌ها گرفته تا بالا بودن قیمت‌ها، پایین بودن ارزش خرید خودرو به نسبت قیمت و عملکرد ضعیف و تبلیغات محدود شرکت وارد کننده، همه و همه عواملی هستند که در ندیده شدن یک خودرو نقش مهمی دارند.

هیوندای i40 یکی از این خودروهاست که با وجود برند معتبر و پرطرفدارش، نتوانست فروش خوبی در ایران داشته باشد. اما آیا دلیل این موضوع ضعف این خودرو بود؟ قطعاً خیر. در ادامه به بررسی نکات مختلف این خودرو می‌پردازیم.

طراحی ظاهری تکراری هیوندای i40

هیوندای i40 در سال 2014 ميلادی وارد ایران شد. همزمان با این خودرو، مدل‌های مختلف هیوندای سوناتا و هیوندای النترا نیز در بازار خودروی ایران یکه‌تازی می‌کردند. I40 خودرویی بود که هیوندای با استانداردهای کشورهای اروپایی و با هدف گرفتن بازار خودرو در این کشورها طراحی کرد. به همین دلیل زبان طراحی این خودرو و امکانات آن بیشتر به سلایق اروپایی‌ها نزدیک است تا مردم ما. این خودرو در دو تیپ استیشن و سدان تولید و وارد بازار ایران شد.

یک نکته جالب در مورد مردم ما این است که با وجودی‌ که مردم ایران اهل سفر و گشت و گذار با خانواده هستند، و طبعاً به دنبال خودروهای جادار خانوادگی می‌گردند، همواره خودروهای استیشن در کشور ما مورد توجه مردم نبوده و اصلاً باب سلیقهٔ مردم ما نیست. این یکی از دلایل عدم استقبال از نمونه استیشن این خودرو بود.

در مورد مدل سدان، شباهت بیش از حد این خودرو با هیوندای النترا و هیوندای سوناتا یکی از دلایل عدم استقبال بود. این خودرو ظاهر بسیار جذابی دارد، اما مشکل اصلی شباهت آن با دو خودروی پرطرفدار در بازار ایران است.

هیوندای i40 از نظر ابعاد کوچکتر از سوناتاست و طبعاً خریدار با خودش فکر می‌کند وقتی قرار است مبلغی یکسان برای دو خودروی با ظاهری تقریباً یکسان پرداخت کنم، چرا به سراغ یک خودروی ناشناخته بروم و از سوناتای دوست داشتنی غافل شوم؟

امکانات و کیفیت خوب

هیوندای i40 همانطور که انتظار می‌رود یک خودروی بسیار با کیفیت است. کابین مدرن این خودرو با داشبورد و کنسول زیبا حس خوبی به راننده و سرنشینان می‌دهد. نکته جالب در مورد کابین این است که چون این خودرو برای کشورهای اروپایی طراحی شده، جهت و جایگاه قرار گرفتن دکمه‌ها و کلیدها همه با سلیقه اروپایی طراحی شده و این موضوع ممکن است برای کاربر ایرانی کمی نامانوس باشد.

از نظر امکانات رفاهی، هیوندای i40 هر آنچه از یک سدان خانوادگی در این کلاس و قیمت انتظار دارید را برآورده می‌کند. کروز کنترل، سانروف برقی و سقف پاناروما، سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب، صندلی‌های مجهز به گرمکن و سردکن و بسیاری امکانات ریز و درشت که از خودرویی در کلاس لوکس انتظار می‌رود در این خودرو تعبیه شده است.

پیشرانه قوی

یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر با قدرت 175 اسب‌بخار و گشتاور 214نیوتن‌متر در زیر کاپوت هیوندای i40 قرار گرفته که قدرتش به وسیله یک گیربکس 6 دنده اتومات به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود.

شتاب 10.8 ثانیه‌ای این خودرو و مصرف سوخت 7.6 لیتری آن از جمله نکاتی است که در مقایسه با هیوندای سوناتا و النترا، قطعاً اعداد بهتری است، اما با این‌حال خریداران ایرانی آن دو خودرو را به i40 ترجیح می‌دهند.

ایمنی خودرو

هیوندای i40 یک خودروی بسیار ایمن است. وجود 9 کیسه هوا، ترمزهای متنوع، هشدار نقطه کور، رادار خطی و کروز کنترل هوشمند و سنسور تشخیص عابر پیاده، یک خودروی بسیار ایمن محسوب می‌شود که نسبت به رقبایش کمی جلوتر است.

بازار خرید و فروش

و اما حالا می‌رسیم به بحث بازار خرید و فروش این خودرو که باعث توقف واردات آن به کشور شد. در حالی که با بررسی همه جانبه هیوندای i40 متوجه کیفیت بسیار خوب این خودرو می‌شویم، اما باید توجه داشت که در کشور ما وجود یک بازار خرید و فروش دست دوم خوب، یکی از مهم‌ترین آپشن‌ها برای خرید خودرو به شمار می‌رود.

در بازه قیمتی که هیوندای i40 معرفی شد، خودروهای سدان و شاسی‌بلند مطرح دیگری هم حضور داشتند که وقتی بازار خرید و فروش آنها را در اینجا بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هیوندای i40 علی‌رغم داشتن امکانات فنی و رفاهی خوب، و با وجود طراحی زیبا و ایمنی بسیار خوبش، رقابت را به حریفان قدری مانند هیوندای سوناتا یا کیا اپتیما یا تویوتا کمری به راحتی باخت و از بازار خودروی ایران کاملاً دور ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.