کد مطلب: ۱۷۲۶۶۶

۵ نیروگاه اجازه مصرف سوخت مایع در زمستان امسال ندارند

۵ نیروگاه اجازه مصرف سوخت مایع در زمستان امسال ندارند

۵ نیروگاه در ۴ کلانشهر کشور زمستان سال ۹۶ با پلمب مخازن و شیرهای ورودی سوخت مایع مواجه‌اند و دولت نمی‌تواند بدون مجوز رسمی از قوه قضاییه اقدام به مصرف سوخت مایع در این نیروگاه‌ها کند.

رئیس‌جمهور، وزیر نفت و رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست، سه مقام ارشد قوه مجریه کشور بودند که در سال 92 از برنامه دولت برای حذف سوخت مایع از سبد سوخت نیروگاه‌های کشور خبر داده بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته این مسئولان قرار بود در زمستان سال 94، میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌های حرارتی به حجمی برسد که دیگر شاهد مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها نباشیم.

این وعده به دنبال آن داده شد که در پاییز 92 با وارونگی دما، وضعیت هوای پایتخت و دیگر کلانشهرهای کشور به مرز بحران رسید و یکی از عوامل آلاینده هوا، مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های حرارتی عنوان شد.

وعده مصرف 100 درصدی سوخت گاز برای زمستان 94 بعد از گذشت دو سال از این تاریخ، هنوز هم قابلیت اجرا ندارد اما اظهار امیدواری شده که زمستان امسال بیش از 90 درصد از سوخت گاز مصرفی نیروگاه‌ها، سوخت گاز باشد.

این عدم توانایی تحقق وعده تامین 100 درصدی سوخت نیروگاه‌های کشور در زمستان، قوه قضاییه را بر آن داشت تا حکم به پلمپ مخازن و شیر ورودی سوخت مایع 5 نیروگاهی کند که در کلانشهرهایی با آلودگی بالای هوا در فصل سرما مواجهند.

نیروگاه منتظرالقائم کرج که مصرف سوخت مایع در آن عامل آلایندگی هوا در کلانشهرهای کرج و تهران و شهرهای اطراف اعلام شد.

نیروگاه اسلام‌آباد اصفهان و شهید منتظری اصفهان، دو نیروگاهی که مصرف سوخت مایع در آنها عامل آلایندگی هوا در کلانشهر اصفهان و شهرهای اطراف اعلام شد.

نیروگاه شازند که مصرف سوخت مایع در آن عامل آلایندگی هوا در کلانشهر اراک و شهرهای اطراف اعلام شد.

نیروگاه تبریز که مصرف سوخت مایع در آن عامل آلایندگی هوا در کلانشهر تبریز و شهرهای اطراف اعلام شد

پنج نیروگاهی هستند که با حکم مراجع قضایی شیر مصرف سوخت مایع در آنها پلمب شده است و دولت نیز بدون مجوزهای قضایی نمی‌تواند در این نیروگاه‌ها اقدام به مصرف سوخت مایع کند.

در عین حال بقیه نیروگاه‌های حرارتی کشور، در زمستان سال جاری مثل سال‌های گذشته هم از سوخت گاز و هم از سوخت مایع برای تولید برق زمستانه استفاده خواهند کرد.

منبع: پانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.