کد مطلب: ۱۴۸۵۱۰

۹۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی فرانسوی وارد قشم شد

۹۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی فرانسوی وارد قشم شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از ورود 900 هزار قطعه بچه‌ماهی از کشور فرانسه برای پرورش در یک شرکت بومی متعلق به بخش خصوصی خبر داد.

جهانگیر مجیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بچه‌ماهی‌ها جزو گونه سی‌بریم یا شانک با وزن تقریبی 0.25 گرم هستند که به مدت 48 تا 60 روز در استخرهای ویژه نگهداری و با افزایش وزن بین پنج تا هفت گرم به مزرعه‌های پرورش ماهی جزیره قشم، چابهار و بندرلنگه صادر خواهند شد.

وی افزود: شرکت تیاب پردان در سه مرحله با سرمایه‌گذاری بیش از 65 میلیارد ریال در محدوده روستای شیب‌دراز طراحی شده که پس از تکمیل زمینه اشتغال 600 تن نیروی کار غیرمستقیم در این جزیره را فراهم می‌کند و تاکنون 13 محموله بچه‌ماهی برای پرورش و صادرات به دیگر مناطق هرمزگان و استان‌های همجوار وارد کشور کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: این شرکت با مشارکت 45 درصدی فرانسوی‌ها در زمینی به مساحت 10 هکتار با زیربنای چهار هزار مترمربع به طور مستقیم برای 11 تن فرصت شغلی ایجاد کرده که در کنار تولید گونه‌های مختلف بچه‌ماهی، زمینه‌ساز تحقیقات روی صنعت آبزی‌پروری، ایجاد بانک ژنتیک ماهیان آب شور و همچنین تولید ماهی در قفس است.

پرورش 200 هزار تن آبزی در کشور در قالب برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده که از این میان سهم جزیره قشم تولید 84 هزار تن ماهی در قفس است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.