کد مطلب: ۲۹۸۶۸۲

۱۰ درصد پرتفوی خود را به طلا اختصاص دهید

10 درصد پرتفوی خود را به طلا اختصاص دهید

تازه‌ترین بررسی و مطالعه موسسه اینتل اف سی استون نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بین‌المللی بهتر است 10 درصد پرتفوی خود را به سرمایه‌گذاری در بازار طلا اختصاص دهند.

نتایج تحقیق و بررسی موسسه اف سی استون حاکی است که بانک های آسیایی و موسسات سرمایه‌گذاری به سرمایه گذاران توصیه می‌کنند تا 10 درصد سبد سرمایه گذاری خود را به طلا اختصاص دهند. این رقم در بررسی های قبلی 5 درصد بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش موسسه اف سی استون اعلام کرد: برخی بانک های خصوصی و مشاوران سرمایه گذاری به مشتریان خود توصیه کرده اند که در شرایط کنونی 10 درصد سبد خود را به سرمایه گذاری در بازار طلا اختصاص دهند. این در شرایطی است که قبلا موسسات سرمایه گذاری به مشتریان خود توصیه می کردند 3 تا 5 درصد سبد سرمایه‌گذاری خود را به طلا اختصاص دهند.

این نظرسنجی و تحقیق از 174 بانک خصوصی و صندوق سرمایه‌گذاری انجام شده است. بر اساس این تحقیق مشخص شده است که اکثر مصرف‌کنندگان طلا در آسیا ترجیح می دهند تا طلا را به صورت فیزیکی نگهداری کنند تا اینکه در صندوق های سرمایه گذاری طلا اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

هند و چین همچنان 50 درصد تقاضای فیزیکی طلای جهان را به خود اختصاص داده اند. آسیا همچنان این پتانسیل را دارد تا طی سال‌های آینده بزرگترین بازار برای تقاضای فیزیکی طلای جهان به شمار رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.