کد مطلب: ۲۷۵۶۰۶

۱۱ میلیون تن کالا از بندر شهید رجایی صادر شد

11 میلیون تن کالا از بندر شهید رجایی صادر شد

الله‌مراد عفیفی‌پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کالاها به ترتیب افزایش 4 و 15 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتند.

الله مراد عفیفی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کالاها به ترتیب افزایش 4 و 15 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: در این مدت هم چنین یک میلیون و 773 هزار تن کالای غیر‌نفتی با کاهش 30 درصدی و 333 هزار تن فرآورده نفتی با کاهش 53 درصدی وارد بندر شهید رجایی شده است.

وی به دیگر محموله‌های غیر‌نفتی در بندر شهید رجایی اشاره کرد و بیان داشت: در 3 ماه نخست امسال، 724 هزار و 149 تن کالای غیر نفتی از این بندر به دیگر بندرهای منطقه ترانشیپ، یک میلیون و 323 هزار تن ترانزیت و 9 هزار و 474 تن کابوتاژ شده است.

عفیفی پور گفت: در این مدت هم چنین بیش از 4 میلیون تن فرآورده نفتی کابوتاژ و 15 هزار و 437 تن فرآورده نفتی در بندر شهید رجایی ترانزیت شد که عملیات ترانزیت افزایش 100 درصدی را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: در مجموع در بهار امسال حدود 20 میلیون تن انواع کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که 13 میلیون تن از این کالاها غیر نفتی و 6 میلیون و 536 هزار تن نیز نفتی بوده است.

کشتی‌های ورودی به بندر شهید رجایی افزایش یافت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی هم چنبن با اشاره به آمار ترافیک دریایی در حوضچه‌ها و اسکله‌های بندر شهید رجایی گفت: در سه ماه نخست امسال، یکهزار فروند شناور وارد این بندر شده که در همسنجی با پارسال از لحاظ تردد افزایش 4 و 7 دهم درصدی داشته است.

عفیفی پور گفت: 844 فروند از شناورهای وارد شده به اسکله‌های 40 گانه بندر شهید رجایی مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران است که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بندرهای کشور را پشتیبانی می‌کند.

این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.